Gå til innhold

Hva er den lyden???


Tøyte

Anbefalte innlegg

Fikk hør en mystisk fra pcen trode først det var cdromen eller noe, men det viste seg og være viften på chipsetet på hovedkortet som gikk på og av. Jeg har et ABIT kg7 raid og lurer på om noen andre har hatt et lignende problem. Håper at jeg ikke må få nytt for det blir andre gang jeeg må klage til komplett.no

Og er dette skadelig for HKet??? For viften virker jo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg måtte bare spørre om en ting her.. Men jeg kan ikke hjelpe deg! : Det gjelder min PC.. Den er forholdsvis ny, bygde den for 2 uker siden. Spesifikasjonene er i signaturen min. Problemet mitt er at... Når jeg scroller opp og ned på hjemmesider, kommer det en elektrisk-lignende "Bzzzzz" lyd fra bak PC'en, i ca. skjermkort (top slot'en.. agp!) eller ved power supplyen.. Hva er det? Noen som vet noe om dette? Hvis jeg hører VELDIG godt etter, kommet den samme lyden hele tiden, men den er ekstra sterk (men veldig lav alikevel..) når jeg scroller på Internet Explorer'en! Håper det ikke er en kortslutning på gang! :razz:

 

Mvh.

Thomas

 

_________________

Lian Li PC65USB Black

Intel P4 1.6GHz @ 2.2GHz

Asus P4S533 Motherboard

256 MB XMS 3000 CL2.0 Corsair Ram

Gainward GeForce4 Ti4200 64 MB

Plexwriter 24/10/40

WD Caviar 80 GB HD

SMC Network

NextGenTel ADSL

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ThomasWH på 2002-07-03 02:26 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: ThomasWH på 2002-07-03 02:27 ]

Lenke til kommentar

Dette gikk fint var nedom komplett.no i dag. Ingen problem det var ingen kø der eller noe bare spurte om jeg kunne få en ny en og fikk en uten noen kvitteringer eller noe.

Dette var bra var redd for at jeg måtte vente to uker på at de skulle teste hk'et.

 

Og problemet som du har ThomasWH er ikke noe problem det er det samme som og trykke ned tre knapper samtidig.

Lenke til kommentar

Tro meg, det er ikke den "PIP" lyden som kommer når jeg trykker ned tre knapper. Det er en lyd som er konstant, og særlig når jeg scroller opp og ned på en hjemmeside med Explorer, så hører jeg det "bbzzzzzzttt" liksom... en "ELEKTRISK" lyd! Noen som vet hva denne lyden er? Den kommer fra bak pc'en ca. der skjermkortet er.....

Hilsen Bekymret

Lenke til kommentar

Ta ut alle andre kort du har i pcen.Unttatt selfølgelig grafikkortet.Hører du fremdeles lyden?

Har du annet tilgjengelig grafikkort liggende,prøv med det.

Du kan også kanskje prøve å lukte på grafikkortet ditt,etter mange bzzzzzzzzzz,om det lukter noe antydning til svidd,eller skummel lukt.

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet på den gamle pcen min! amd k6 450mhz. Da var det vifta på cpuen som forandra hastighet hvær gang jeg belasta pcen! Ikke mye bare nåk til at det hørtes ut som en slags ulyd! Men trodde at strømforsyningene nå til dags ga mer stabil strømm. Kan måle 12v utgangen din å se om den gjør stiger eller synker når du gjør noe på pcen!

Lenke til kommentar

Hadde også en sånn bzzzzzzzz lyd, fant aldri ut hva det var, pc'en tok kveld da jeg svidde HK og CPU... Men jeg forsikre deg om at den lyden ikke har noe med brente komponter å gjøre... Men jeg skulle likt å hvist hva den lyden var fornoe...

 

Hater uløste mysterier....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...