Gå til innhold

Bestilling fra Dell.no


stray

Anbefalte innlegg

Skulle besille Inspiron 9300 (N04931) fra dell.no da jeg fant ut at de tar jo en haug me penger for unødvendig software, og dette er jo umulig å velge vekk når jeg velger "Konfigurer maskin". Noen som vet om det er mulig og slippe å betale i dyre dommer for denne softwaren ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke. Hadde ikke det problemet da jeg prøvde, men så at prisen først bel oppdatert på siste siden da jeg fjernet programmene. Det jeg lurer på er rett og slett om det går an å si at alt-i-ett printeren er gratis, når dersom du fjerner den minker prisen med 212 kroner. Høres ikke ut som gratis akkurat.

 

RTP :)

Lenke til kommentar

På forsiden av Dell.no står det ikke noe om at printeren koster noe. Det står faktisk at den er gratis. Derfor reagerer jeg på tilbudet. Jeg vet at de informerer kundene gjennom sidene sine at den opprinnelig koster ca. 800,-, men når noe er gratis så koster det ikke noe.

 

RTP :)

Lenke til kommentar

En del av avtalen dell sikkert har med ms er at de ikke kan selge datamaskiner uten en hvis ms software, f.eks. windows. Dell får lavere pris på windows og ms tjener mer penger. Eneste som taper er deg som kunde.

 

Alternativet blir nok enten å bygge selv, eller kjøpe fra en webshop som kan levere uten software.

Lenke til kommentar
Jeg tror han mener os og Microsoft Works

Oki, I såfall er vel svaret nei, du kan ikke velge vekk Windows eller Works. Skal du kjøre Windows, er det greit å ha en lisens synes jeg. Ja jeg har alltid en fra før på min gamle maskin, men den skal jo noen overta, og de skal også ha en gyldig lisens.

 

Om du ikke skal bruke Windows, men f. eks. Linux, stiller saken seg anderledes. Men jeg tror ikke maskinen hadde blitt mye billigere uten, Dell has sikkert en grei pris på XP home hos Microsoft, siden de kjøper noen millioner lisenser i året..

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Vel Dell operer som regel på gråområde når det gjelder markedsføring, denne uken kan maskinen koste 1000 kroner mens neste uke koster samme maskin 1800 men da er det med gratis printer eller noe annet dill...

 

Rscue

Og hva er det som er "grått" med det? Så lenge tilbudene er tydelig merket med betingelser og varighet. Om jeg går på Rimi og de selger Cola til 69,90 for en kasse kun denne uken, og 120 kroner neste uke, så er vel det fair...?

 

Jeg vet ikke hva historien er med de 212 kronene, men tipper Mythos kan ha rett i at det er frakten og kanskje miljøavgiften.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

har bestilt den maskinen men får den ikke før 22april :(

uansett med eller uten os.. så finner du ikke like god maskin til samme pris

 

bestilte

 

 

1,89 ghz

1gb minne

1900*1200 skjerm oppløsning

60gb 7200rpm

dvdrw

gf6800

 

 

for 16200kr inkl mva og porto

Endret av MKE
Lenke til kommentar
har bestilt den maskinen men får den ikke før 22april :(

uansett med eller uten os.. så finner du ikke like god maskin til samme pris

 

bestilte

 

 

1,89 ghz

1gb minne

1900*1200 skjerm oppløsning

60gb 7200rpm

dvdrw

gf6800

 

 

for 16200kr inkl mva og porto

Tror nok du blir veldig fornøyd med denne maskinen. Den er ganske stor (ok, den er veldig stor), men den er ikke så tung.

Lenke til kommentar
har bestilt den maskinen men får den ikke før 22april :(

uansett med eller uten os.. så finner du ikke like god maskin til samme pris

 

bestilte

 

 

1,89 ghz

1gb minne

1900*1200 skjerm oppløsning

60gb 7200rpm

dvdrw

gf6800

 

 

for 16200kr inkl  mva og porto

Tror nok du blir veldig fornøyd med denne maskinen. Den er ganske stor (ok, den er veldig stor), men den er ikke så tung.

stor er den men go er den også :thumbup:

blir en stasjonær erstatter.

Lenke til kommentar
Vel Dell operer som regel på gråområde når det gjelder markedsføring, denne uken kan maskinen koste 1000 kroner mens neste uke koster samme maskin 1800 men da er det med gratis printer eller noe annet dill...

 

Rscue

Og hva er det som er "grått" med det? Så lenge tilbudene er tydelig merket med betingelser og varighet. Om jeg går på Rimi og de selger Cola til 69,90 for en kasse kun denne uken, og 120 kroner neste uke, så er vel det fair...?

 

Jeg vet ikke hva historien er med de 212 kronene, men tipper Mythos kan ha rett i at det er frakten og kanskje miljøavgiften.

 

Geir :)

Pga at tilbudet ikke er realt når de legger på den orginal prisen med det f.eks en printer koster også annonserer de med gratis printer inkl i prisen.

 

Hadde du tatt samme maskinvaren før tilbudet kom og lagt til en printer så hadde du sett at prisen ikke har blitt noe lavere..

 

Skall ikke klage jeg, kjøpte selv en pc fra dell som egentlig kostet 3000 til 1440 inkl frakt og mva pga en feil på siden til Dell.. Og disse feilene er faktisk ofte på webshopen til dell..

 

RScue

Lenke til kommentar
Skall ikke klage jeg, kjøpte selv en pc fra dell som egentlig kostet 3000 til 1440 inkl frakt og mva pga en feil på siden til Dell.. Og disse feilene er faktisk ofte på webshopen til dell..

Oh, ja. Det gjør de. Fikk min 8600c med 1GB RAM for prisen av det 512MB skulle ha vært. 300kr eller noe. Ligger vel ofte på ca 1800kr den oppgraderinga...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...