Gå til innhold

Har alle socket 754 HK chipsettet på samme sted?

2ern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier, så lurer jeg på dette. Hadde vært kjekt å funnet et hk hvor det er plassert et annet sted, for da kan jeg bytte kjøleren (skjermkortet er for langt).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Som topic sier, så lurer jeg på dette. Hadde vært kjekt å funnet et hk hvor det er plassert et annet sted, for da kan jeg bytte kjøleren (skjermkortet er for langt).

Hei,

Har samme problem som deg. Jeg har et DFI Lanparty UT 250GB. Ser ut til at dette Epox kortet har litt bedre klaring enn mitt iallefall: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300671&cks=SPK

Ellers så tittet jeg litt på Abit, Asus og MSI. Alle disse nForce3 754 hovedkortene ser ut til å ha samme plassering på brikkesett som mitt. Altså ligger øverkanten av brikkesettet litt ovenfor den øverste PCI slotten. Dette er ikke tilfelle på Epox kortet. En løsning ville jo være å finne en kjøleribbe med vifte som ikke bygger over PCI slotten. Slike leveres jo med mange Sokkel 939 hovedkort iallefall. Og disse kan du også finne på endel eldre nForce2 hovedkort f.eks.

Endret av OcMax
Skrevet

Tror rett og slett det er fordi Epox kortene har 6 PCI slotter. De andre kortene har 5. F.eks på mitt AN7 Sokkel A nForce2 Ultra 400 hovedkort så har jeg 5 PCI. Men her har Abit valgt å flytte AGP 1 nivå opp. Slik at det blir masse plass mellom AGP og første PCI slott. Dette fører til at AGP kortet treffer øverste PCI brakett i alle Kabinetter. Alle disse nForce3 250GB kortene, bortsett fra Epox har disse 5 PCI slottene men uten denne avstanden. Slik at AGP slot treffer i nest øverste PCI brakett. Så kommer vi over til poenget med Epox, her har disse 6 PCI slottene tvunget AGP slotten opp til øverste nivå. Og ergo er selve brikkesettplasseringen helt lik de andre nForce3 kortene. Det er bare det at AGP har blitt flyttet opp til øverste nivå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...