Gå til innhold

Mage vs melee char (duel)


Anbefalte innlegg

Nogen her som har en bra taktikk å bruke når man ska duel mot andre "rene" melee char(rogue el warrior) for en mage?drive å prøve ut så kom gjerne md tips elle råd:) er btw specca på mest på fire =) Undead Mage (??) Server : Runetotem... :) vil gjerne vite mer hva en melee char kan gjør mot ranged dmg dealer char som mage eller warlock for eks=)beste måten å slå motstander er å vite hva en er "kan" gjøre mot dg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okey, det som eg pleier å gjere mot melee char. er følgene, frost nova, blink, polly, combustion, polly, (for å vera på den sikre siden), pyroblast+combustion,

fireblast, arcane missilse... dau melee character

 

okey, det var warrior

 

nå kommer rouge, som vanlig så angriper rouge i kamp eller når du har lite hp/mana, så for all del frost nova eller blink eller blink, frost nova og polly,

får du ikkje inn den pollyen kan du mest sansynlig hilse spirit healern...

 

får du inn den pollyen, bandage og evocation, polly igjen, combustion+pyroblast+fire blast (skal ta ein level 60 rouge ned til 30%hp) etter det spring i ring og arcane explotion ett par ganger og du har ein dau rouge.

 

Paladin, litt trickey, men ikkje altfor vanskelig, berre lemp alt du har av instace spell mot han til han bruker shield og healer seg,

frost nova når han kommer nermt det go bruk instance spells igjen, han vil mest sansynleg prøve og heal seg sjøl eller shield,

uansett så bør han vera ganske lav på mana nå, polly han, jepp, polly han, han får fult liv men du kan bruke alt du har av instance spells

og frost nova igjen uten att han har mana til

og heale seg sjøl igjen og du har ein dau paladin...

 

så har du priest, polly og spring vekk, som mage kan du rett og slett ikkje ta ein priest uten han/henne har 40% hp

og du får første casten, alikevel skal du vera heldig...

 

kem har eg glømt nå... er litt på flaska ikveld så eg er ikkje heilt med...

 

jo druid, som mage så har eg enda ikkje funnet opp ein taktikk mot druid...

 

Hunter, letteste er å blinke innenfor bow/gun range og fire blast/ae heile tida til han/henne dør, krever masse mana...

 

Mage, counterspell, (absolute første du skal gjera), så polly, combustion+pyroblast+fireblast og ae og du har ein dau mage

 

Har sikker glømt nokke, men men, klokka er faen meg 06:10 :p

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Lenke til kommentar

Hovedtingen mot en melee-char er at du ikke må stå på samme plass altfor lenge (og ihvertfall ikke prøve å skyte når motstanderen står rett foran deg, slik som jeg har sett tusenvis av folk gjøre :roll:). Hovedstrategien din bør gå ut på å skaffe så stor distanse som mulig (polymorph/frost nova) -> kaste ut et par av dine større dmg-spells (fireball/frostbolt/pyroblast) -> bruke instant spells (fireblast/cone of cold) -> skaffe distanse igjen (frost nova eller chill-effect fra frostbolt/coc) -> gjenta. Arcane explosion anbefales absolutt ikke i 1v1 (hvis ikke du har en mm liv igjen og fortsatt cooldown på fireblast/coc) fordi den koster altfor mye i forhold til skaden den gir. Bra dersom du slåss mot en gruppe på mer enn 3, ikke 1v1 ;)

 

Mot en pala blir det litt vanskeligere. Her kan du starte som vanlig med poly+fireball+fireball/scorch+fireblast (men prøv å spar dine spells med lengre cooldown, som f.eks presence of mind etc), og så fortsette å "kite" (holde avstand ved å løpe i større sirkler rundt motstanderen mens du bruker instant-spells eller fireball når du får inn en stun). Rundt 30% vil det fordømte pala-skjoldet komme opp, etterfulgt av 2 heals (da burde mana'en til palaen være omtrent 50% eller mindre, avhengig av hvor mange soc/cleanse som er brukt). Ta en polymorph -> first aid -> polymorph -> evocation -> begynn på nytt. Denne gangen har palaen ikke noe å beskytte healen sin med, så bruk counterspell med en eneste gang hendene hans/hennes begynner å lyse. Følg opp med dine tyngste spells.

Dersom palaen fortsatt lever, dukker nok lay of hands opp. Da er det bare å polymorphe -> first aid og mana gems -> begynne på nytt.

 

Edit: og ikke glem at du kan blinke ut av stuns

Endret av Jerre
Lenke til kommentar

Dersom en Rogue har preperation, har han ikkeno problem med å ta en mage, uansett level uten å få en eneste skade. Siden man da har 2xav alt. Froster mage, kan man vanishe bort fra den, stunlocke, coldbloode og eviscerate - samt gjenta dette med en preperation. Og allerede der er magen død. Blinker han, fyrer man opp sprint og spurter mot magen som står der og lader opp en polymorph - for så å kaste blind i øynene hans.

 

Uten preperation er det heller vrient å i det hele tatt vinne en fair kamp mot en 60 mage. Mot en god 60 mage vel og merke.

Lenke til kommentar
Nogen her som har en bra taktikk å bruke når man ska duel mot andre "rene" melee char(rogue el warrior) for en mage?drive å prøve ut så kom gjerne md tips elle råd:) er btw specca på mest på fire =) Undead Mage (??) Server : Runetotem... :) vil gjerne vite mer hva en melee char kan gjør mot ranged dmg dealer char som mage eller warlock for eks=)beste måten å slå motstander er å vite hva en er "kan" gjøre mot dg:)

frost bolt + frost nova + blink + arcane missiles + mana shield + arcane missiles + blink + arcane missiles = dø warrior

(hvis han kommer for nerme sheep han og skaff deg mer plass)

Lenke til kommentar

frost bolt + frost nova + blink + arcane missiles + mana shield + arcane missiles + blink + arcane missiles = dø warrior

(hvis han kommer for nerme sheep han og skaff deg mer plass)

å kaste polly på ein warrior mitt i ein kamp er berre tull, eineste gang du skal kaste polly er i starten...

 

er ikkje visti og gi warrioren full hp når det ikkje er nødvendig

Lenke til kommentar

Mana shield = Gud

Presence of Mind + Pyroblast = Gud

 

Og alle dere fire mages (er selv arcane / fire), husk at dere har frostbolt som er helt konge. Bruk den mot rogues, så fyr av fireball+fireball+fireblast. Husk mana shield, riktignok drainer det mana, men det redder livet ditt.

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar

Og en god mage har også Evocation som han bruker når Pally har brukt opp sin immunity shield.

 

En ting jeg har sett ofte i slike diskusjoner er den spell-rekken folk oppgir. Den må jeg si er litt merkelig for meg. Eks en av posterne ovenfor nevnte "fireball+fireball+fireblast". Har sett haugevis av lignende eksempler.

 

Hvorfor i huleste bruker dere ikke fireblast+fireball+fireball+fireblast? Alltid knall i vei en instant først pga at det er minimal tidsforskjell på å IKKE bruke den med en gang.

 

På level 42 er dette min favoritt-taktikk (melee): Fireblast+Fireball+Fireball+Fireblast+FrostNova+Blink+Fireball+Fireblast+ArcaneMissiles+Fireblast. Dette gir en uhyggelig skade som tar livet av det meste (bare minimum dmg er 2550, og man critter minimum 1 spell med bra build). Blir man interrupta under ArcaneMissiles så er Arcane Explosion eller Scorch helt kurrante erstatninger. Fireballs critter som regel for 600-650 og Fireblast for 400-480. Skaden man kan dishe ut er rett og slett grotesk.

 

Har selv 1980 hp og 3600 mana på lvl 42 og det holder for meg. Har mer hp enn de fleste andre ikke-warriors på min level. Holder på å få inn Blastwave i buiden min nå (mangler 3 levels for Blastwave), deretter går jeg for full Ignite/Crit pluss 1 poeng på Imp Scorch.

Lenke til kommentar

"Ganske enkelt: Den beste av de to vinner"

 

LOL helt klart. Det betyr ikke noe hvilken klasse man pvp'er mot hvis fyren ikke har peiling. Det som ofte avgjør en kamp er;

 

1) overraskelsesmoment. Hvis han ikke ser deg når du kommer har du en kjempefordel mot de aller fleste.

 

2) panikk-effekt. Ofte kombinert med punkt 1. Men mange får hetta når de ser health-baren sin rase nedover. Utslaget er ofte nøling/fomling med mus/knapper.

 

Som eksempel wipet jeg alene et team med 3 hunters i går. De var vel og merke lvl 31-36 men alle hadde sine pets ute. Jeg kom joggende med min lvl 42 mage og fant de stående i nord-delen av Thousand Needles sonen. Jeg visste disse karene hadde ganket en haug med Horde nede ved Great Lift. Jeg hadde drept de 15-20 minutter tidligere også, hver for seg pga at de corpsecampet Horde spillere.

 

Uansett, jeg kom rett på dem, de sto i en klump med petsa sine framme. Mulig de trodde jeg ikke ville tore å jumpe dem. Jeg heiv opp Mana Shield, blinket rett inn i gruppen, Frost Nova og bare spammet Arcane Explosions til de var nede. Lvl 36 karen holdt på å unnslippe men tok ham med en Fire Blast før han nådde Alliance Outposten i grenseområdet til Feralas.

 

3) uberegnelighet. Mange føler seg trygge i grupper og blir tatt med buksene nede når de blir jumpa av èn person. Dette kan fort bli katastrofe, men funker det og du vet hva du gjør så er dette de mest tilfredsstillende kills du kan få. Regel nr 1, konsentrer deg om å drepe healer klassen først pga at de ofte fokuserer på å heale de andre i teamet. Kjør gjerne en Fire Blast på en annen i teamet som en avledningsmanøver før du harver over healeren. Timing av healing potions og sheeping er veldig viktig.

 

PvP er utrolig morsomt. Å bli ganket av en som er 10+ levels over seg selv er selvsagt kjipt, men sånt må man regne med. Lag deg ei liste over slike folk og ta dem når du har nådd dem igjen. Hevnen ER søt.

Lenke til kommentar

frost bolt + frost nova + blink + arcane missiles + mana shield + arcane missiles + blink + arcane missiles = dø warrior

(hvis han kommer for nerme sheep han og skaff deg mer plass)

å kaste polly på ein warrior mitt i ein kamp er berre tull, eineste gang du skal kaste polly er i starten...

 

er ikkje visti og gi warrioren full hp når det ikkje er nødvendig

jojo, sant nok men det å gå være i malee range for en warrior i kamp er det samme som å be om å dø..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...