Gå til innhold

Selging av kabinett og kjøp av kabinett


Anbefalte innlegg

Hei dere og velkom meg til hw.no/gamer.no osv :)

 

 

Vel, jeg har tenkt til å selge mitt Image & Shaptek Server kabinett

 

Det er ca. 1 år gammelt, og en liten ripe på siden. Nå er jeg ikke oppdatert og kjent i salg og kjøp av kabinett verdenen, så derfor spør jeg dere: Pc guruer :)

 

Hvor mye vil jeg ca. få for kabinettet?

 

Er det slik som i HiFi verdenen, eksempel: at en brukt forsterker får man for halv pris av den innkjøpte prisen? ( NY: 5000kr, BRUKT: 2500kr)

 

 

Vel så har jeg tenkt til å kjøpe meg et nytt ett. Her er noen stikkord for hva jeg har i tankene:

 

- Bra kjøling.

- Grei plass for HD og CD/DVD ROM, altså antall HD plasser og CD/DVD ROM.

Og da tenker jeg på ca. 2 plasser til CD/DVD ROM og 4-6 plasser til HD.

- Praktisk og smart.

 

Nå vet jeg ikke hva jeg kommer til å få for kabinettet, men hvis det er halv pris av den prisen jeg kjøpte den for, dvs: 650 kr.

 

 

Nå har jeg en kompis som har gitt meg et tilbud. Han vil nemlig bytte hans kabinett mot mitt kabinett, + jeg får noen penger ekstra.

 

In-Win V564

 

Kabinettet inneholder ikke PSU, men kortleser ( det har jeg fra før av anyways..)

 

Så hva synest dere? Er dette lurt?

 

Tusen takk for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet!

Jeg hadde_ikke_gjort det, du får et mye mindre og dårligere kabinett igjen. Ville heller gått for Cooler Master Stacker i ditt tilfelle, selv om det er dyrere enn den ca.prisen du har satt (dobbelt så dyrt) Kabinettet finnes også i sort

Du kan kanskje få 500-600kr for det kabinettet du har, noen er kanskje villige til å gi mindre, mens noen andre igjen vil ikke gi så mye engang.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke slik at det er kun Cooler Master (Stacker er kabinettet, Cooler Master er merket ;))

Du kan velge og vrake, kikk litt på microplex, komplett, netshop, 3DfxCool, og slike butikker, så finner du sikkert noe. Spør gjerne i denne posten når du har funnet noen, om hva alle andre synes om dem.

Lenke til kommentar

Hmmm, han sier at det er 6 HD plasser og 2 CD/DVD ROM plasser.

 

Men jeg diskuterte med en annen kompis, og vi kom fram til at vi ikke skal ta hensyn til at det er nytt, for det er det jo egentlig ikke. Det er jo brukt når han har hatt varen, så hvis man tenker at kabinettet blir verdt halvpris: 300 kr ,- Så må jo jeg minst ha 5-600 kr..

 

( prisen totalt ( inkludert frakt så kostet det meg 1500 kr det kabinettet ( Image & Shapetec )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...