Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link 624, tilgangskontroll til WLAN


Anbefalte innlegg

Bruker for tiden 128bits WEP kryptering som tilgangskontroll til mitt WLAN. Jeg synes imidlertid at trafikken er til tider ganske treg (har telenor ADSL, 2mbit/256kbit). Har fått høre at krypteringen kan være en hastighetsreduserende faktor, og vil derfor istedet for kryptering heller spesifisere hvilke MAC adresser som skal få tilgang til mitt WLAN.

 

Hvor i router menyene gjør jeg det? Har finkjemmet alle opsjonene uten å kunne finne noe sted hvor man kan spesifisere hvilke MAC adresser som skal få tilgang. Har ikke D-link 624 noen slik opsjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har finkjemmet alle opsjonene...

 

Vel, finkjemmet og finkjemmet som frisøren sa. :D Joda denne har full mulighet for MAC filtrering. En super guide for å gjøre dette finner du her: Portforward's DI-624 guide MAC filters

www.portforward.com har forøvrig vannvittig mange guider om oppsett av routere.

 

Har forøvrig WEP kryptering selv, fungerer fint som bare det, og har samme linje som deg. WEP. Nå bruker jeg KUN D-Link Aiplus-XG produkter i alle maskiner, og har nyeste firmawre i router (2.50), og de nyeste drivere til alle kortene (DWL-G520)

 

Det er gjerne når du har andre og eldre kort du kan få problemer med hastighet og WEP kryptering.

 

MAC filtrering er ikke god nok sikkerhet alene, så du bør også slå på WPA, og skjule SSID i tillegg.

 

MVH

Kaare Kabhel :cool:

Endret av Kaare Kabhel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...