Gå til innhold

Gode programmer for CD-R file recovery?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sitter her og prøver å få hentet ut data fra 2 cd-r plater fra 1998.

Prøvde akkurat cdcopy programmet som var omtalt på www.digi.no nylig, men det holdt ikke til det jeg trenger. Dataene er i dette tilfellet loggefiler fra noen tester vi gjorde på jobb i -98.

 

Noen som vet om noen bra programmer?

 

Må legge til at det ikke er riper i platene, og merket er "Mmore".

 

På forhånd takk for hjelpen!

 

-Tman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva skjer når du prøver å åpne loggene?

rene tekstfiler?

er loggene korrupte?

 

vanskelig å anbefalle noe som helst når man ikke vet ha som er feil, du må fylle ut med mer

 

steg en er iallefall å lage image av plate, legge de på disk for så å mounte de i en virtual cd-rom

Lenke til kommentar

Oisann, glemte helt å si fra om format osv.

Filene er av DTA format, dvs. spesifikt for noen datalogge-applikasjoner.

De er lagret slik at tallmaterialet ikke er lesbart i f.eks. notepad, dvs. ikke tekst.

 

Symptomene for cd-ene er slik at jeg får lest av innholdsfortegnelsen, dvs. at jeg kan se hvilke filer som er på platene og størrelsen på filene. Ved forsøk på å kopiere filene over til harddisk får jeg feilmelding bl.a. om noe MS-DOS greier (sitter hjemme nå så jeg har ikke feilmelding foran meg).

 

Jeg fikk kopiert ut en fil, og den var OK, dvs. at jeg kunne åpne den i tilhørende program og fikk da lest data som normalt. tror derfor ikke at det var korrupte filer i utgangspunktet.

 

Får prøve å lage image i morgen, takk for tipset!

Lenke til kommentar

Får ikke laget ISO av cd-ene heller. Fikk opp følgende feilmelding: "Data Error (Cyclic redundancy check)" i LC ISO Creator. Fungerte heller ikke i ISORecorder.

 

Ser ut til at det bare blir å bosse cd-ene og få gjort de gamle testene en gang til. Synd det ikke gikk, hadde vært kjekt å fortelle sjefen at han ikke trenger sende noen ut på tur for å kjøre nye tester...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...