GSV Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Hei, vi bruker en programvare som heter Exstream Dialogue. For litt mer avanserte ting, tilbyr Dialogue en egen 'versjon' av vbs - tilpasset programvaren. Denne versjonen har ikke tilgang til alle vanlige funksjoner i vbs. Jeg trenger å bruke innholdet i en streng (som jeg bygger opp underveis i koden min), til å tilordne verdier i et array. F.eks: string = "array1(1) = "xxx"" array1(1) = "xxx" Hvordan kan jeg få 'kjørt' denne linja. Har ikke tilgang til Execute kommandoen, som jeg ble fortalt kunne gjøre akkurat dette. Noen gode forslag ?
aadnk Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Støttes funksjonen CreateObject? I så fall kan du benytte følgende for å kjøre en gitt VB-kode: Dim ScriptControl As Object ' Initialiser skriptkontrollen Set ScriptControl = CreateObject("MSScriptControl.ScriptControl") ScriptControl.Language = "VBScript" ScriptControl.AddCode "MsgBox ""Hallo""" Dersom du skal kunne "kommunisere" mellom ditt program og denne skriptkontrollen, kan du benytte en klasse. Men jeg er svært usikker på om språket du programmer i støtter det, slik at følgende løsning er kan hende bedre: Dim ScriptControl As Object Set ScriptControl = CreateObject("MSScriptControl.ScriptControl") ScriptControl.Language = "VBScript" ScriptControl.AddCode "Function Main(Data)" & vbCrLf & "Main = Data" & vbCrLf & "End Function" ' Kjør den interne funksjonen som nettopp ble lagt inn. Vis returdata. MsgBox ScriptControl.Run("Main", "Hallo") Skjønt jeg tviler egentlig på at den ovennevte kommandoen er tilgjengelig, især ettersom Execute-kommandoen er sprerret av.
GSV Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 Hei, takk for svar. Du har dessverre rett i det du sier. Jeg vet at det kommer en ny release i mai på programvaren, med utvidet støtte for VBS. Får se hva vi kan gjøre da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå