Gå til innhold

LCD-skjerm med LED-baklys fra Nec


Anbefalte innlegg

Hvilken oppløsning vil denne skjermen takle da? Blir det som de gamle crt, at de takler "alt". Eller har den nativ oppløsning som lcd?

 

Mener å ha lest tidligere at etterslep og oppdateringstid ville være ikke-eksisterende problem på disse skjermene. Er det bare for å melke markede eller er rett å slett ikke teknologien moden??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener å ha lest tidligere at etterslep og oppdateringstid ville være ikke-eksisterende problem på disse skjermene.

Du blander med OLED. Foresten vil OLED også ha "native" oppløsning, men det blir mulig å lage hver pixel mindre, og dermed få plass til flere, slik at man i praksis kan ha nesten hvilken oppløsning man vil. for eksempel kan man på en 16384x12288-skjerm kjøre 2048x1536 med hele flaten, eller 800x600 med noen få deaktiverte (native) pixellinjer i hver retning (hvis jeg tenker riktig). Man kan la for eksempel fire pixler i et kvadrat lyse med samme farge for å la dem representere én pixel.

 

Uansett, CRT har også veldig lys sortfarge. Se på skjermen når den er av. Jeg må likevel si at jeg aldri har blitt plaget av det. Skjermen lurer meg. :yes:

Lenke til kommentar
da begynner det snart å bli på tide å gå over til lcd da. personlig bytter jeg ikke før de blir kvitt ghosting, får god svart kontrast og en bedre pris.

Jeg har aldri lagt merke til Ghosting på min 1760NX, med 16 ms. Og har spilt masse HL2, BF:Vietnam, etc etc.

 

Så jeg tror du har et LITT foreldet syn på LCDer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...