vegjoh Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Hei! Jeg har en nabo som har drevet og ført vær-observasjoner (temperatur, vind osv) hver dag siden 1980. Han har nå begynt å føre alt dette inn på data, men å føre det inn i Word, som han gjør, er ikke spesielt "interessant". Dersom man der skal lage grafer og andre oppstillinger/finne høyeste eller laveste temperatur osv, så må man jo gå gjennom alt materialet manuelt. Finnes det et program som er laget for dette formålet? Dere skjønner sikkert hva jeg tenker på. Ett eller annet oversiktlig databaseprogram der man kan føre inn råmaterialet i tabeller, og få satt opp grafer osv.. Noen som vet om noe slikt finnes? Mvh Vegard
Admin'c Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 enkle ting kan gjøres i excell, men skal du finne vendepunkt etc til grafen så kan det blir temlig vanskelig med excell antar jeg.
vegjoh Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 enkle ting kan gjøres i excell, men skal du finne vendepunkt etc til grafen så kan det blir temlig vanskelig med excell antar jeg. Har tenkt på det med Excel ja, og det kan være en mulig løsning hvis jeg ikke finner noe som er laget spesielt for slike ting. Det er igrunnen rart hvis det ikke finnes noe program som er bergegnet for værstatistikk, så mye rart som det finnes av programvare i dag.. Vegard
Admin'c Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Jeg vet det finnes ett ssb bruker og du kan sikkert ringe dem og spørre men jeg husker ikke navnet i farten. Men han skal vel ikke bruke så mye penger vel?
mandela Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 vet ikke om spss kan brukes til værobservasjoner bruker det selv innen samfunnsfag http://www.spss.com/ finnes sikkert programmer som er spesifikke for værdata
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå