dmx Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Hei.. Jeg er en nybegynner i Linux verdenen.. saa jeg trenger hjelp med aa finne programmer til Linux. som feks. Ares eller Kazaa divx, msn og saanne programmer. Noen som kan hjelpe meg? Tusen Takk!
olear Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 De fleste programmer man trenger ligger i pakkesystemet til den distroen du bruker. Du kan ta deg en titt på Linuxguiden for mer info.
objorkum Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Dei programma er programmert for Windows, og fungerar berre i Windows. Til GNU/Linux finst det tonnevis av programvare som gjer same nytten, og ofte er betre. Kva for distribusjon bruker du? Omtrent ALLE distribusjonar har med programvare som MSN-klientar og videoavpelarar som støttar DivX og Xvid ++ out-of-the-box. Om du manglar eit program, er det ofte berre å køyre ein liten kommando, og vips er det installert. Om du er ein av dei som trur at det er slik at Windows-programvare fungerar på alle operativsystem, har du misforstått ein god del.
dmx Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Dei programma er programmert for Windows, og fungerar berre i Windows. Til GNU/Linux finst det tonnevis av programvare som gjer same nytten, og ofte er betre. Kva for distribusjon bruker du? Omtrent ALLE distribusjonar har med programvare som MSN-klientar og videoavpelarar som støttar DivX og Xvid ++ out-of-the-box. Om du manglar eit program, er det ofte berre å køyre ein liten kommando, og vips er det installert. Om du er ein av dei som trur at det er slik at Windows-programvare fungerar på alle operativsystem, har du misforstått ein god del. vet at de programmene er for windows men jeg lurte p[ om det finnes s[nne programmer til linux..
objorkum Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 (endret) Dei programma er programmert for Windows, og fungerar berre i Windows. Til GNU/Linux finst det tonnevis av programvare som gjer same nytten, og ofte er betre. Kva for distribusjon bruker du? Omtrent ALLE distribusjonar har med programvare som MSN-klientar og videoavpelarar som støttar DivX og Xvid ++ out-of-the-box. Om du manglar eit program, er det ofte berre å køyre ein liten kommando, og vips er det installert. Om du er ein av dei som trur at det er slik at Windows-programvare fungerar på alle operativsystem, har du misforstått ein god del. vet at de programmene er for windows men jeg lurte p[ om det finnes s[nne programmer til linux.. Les HEILE innlegget mitt du. Ofte ein fordel om du kan sei kva for type programvare du er ute etter og ikkje namna på dei. Kva hadde du sagt om eg spurde deg om program til Windows, som f.eks Bluefish, Evolution, amaroK osv... Endret 30. mars 2005 av objorkum
pgdx Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 saa jeg trenger hjelp med aa finne programmer til Linux. som feks. Ares eller Kazaa Som sagt tidligere har sikkert distributøren din en liste over programmer som kan lastes ned. I tillegg ville jeg sett på http://linuxguiden.no/index.php/Liste_over_programvare
olear Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Linux alternativer: MSN: - GAIM - Kopete - AMSN - CenterICQ Musikk: - Amarok - Rhythmbox - XMMS Video: - MPlayer - Xine "på kanten" filoverføring: - BitTorrent (anbefaler dette over alle andre P2P any day )
dmx Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Linux alternativer: MSN: - GAIM - Kopete - AMSN - CenterICQ Musikk: - Amarok - Rhythmbox - XMMS Video: - MPlayer - Xine "på kanten" filoverføring: - BitTorrent (anbefaler dette over alle andre P2P any day ) tusen takk! Men en ting til finnes det saanne Fatstrack programmene som Kazaa til Linux Suse? Trenger saanne for musikk osv
olear Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 (endret) Azureus er fin den, men jeg liker ikke at den er avhengig av Java. Bruker BitTornado selv. Endret 30. mars 2005 av olear
dmx Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Azureus er fin den, men jeg liker ikke at den er avhengig av Java. Bruker BitTornado selv. Tusen Takk!
Gronz Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Flere Linux-alternativer: Musikk: - Goobox - Muine - Sound Juicer - VLC - RealPlayer MSN/IM: - tmsnc - Bonanza - WebMessenger Video: - Ogle - Totem - VLC - RealPlayer P2P: - gtk-gnutella - BitTorrent + Klienter - eDonkey/eMule
pgdx Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Musikk: Beep Media Player (BMP) MSN: Gaim Nettleser: Firefox
objorkum Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Men en ting til finnes det saanne Fatstrack programmene som Kazaa til Linux Suse? No er vel FastTrack (KaZaA)-nettverket rimeleg daudt. Eg finn aldri det eg vil ha det, og det går seint og det er mykje korrupte filer. Om du alikevel vil bruke FastTrack, sjå på Apollon: http://apollon.sourceforge.net/files.html (skal vere nokon SuSE-filer der) Til enkelt-låter er DC-fint, og du kan då sjå på Valknut. SuSE RPM her: http://dcgui.berlios.de/download.php?distribution=4 RPM er pakkeformatet som SuSE bruker. I SuSE skal det vere nok å dobbeltklikke på fila og velge "Install this package with YaST" eller noko slikt. Truleg kjem det eit ikon i menyen, eller så kan du berre køyre kommandoen til programmet, "apollon" eller "valknut"
Melfacion Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 finnes det ikke en tråd som heter "anbefalinger til programvare" eller noe sånt? tror det meste som trengs ligger der. Og så til mine anbefalinger: Musikk: XMMS (winamp 2.x klone) amaroK ( mer jukebox aktig) jeg bruker begge to Video: (spiller de fleste formater) Kaffeine P2P: Limewire (finnes også i windowsversjon) btdownloadcurses (bit torrent) se også tråden jeg nevnte. Den har vært sticky før, kan godt hende den er det enda.
pgdx Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 (endret) finnes det ikke en tråd som heter "anbefalinger til programvare" eller noe sånt? tror det meste som trengs ligger der. se også tråden jeg nevnte. Den har vært sticky før, kan godt hende den er det enda. Det finnes en tråd, ja, men innholdet har blitt speilet over til linuxguiden, http://linuxguiden.no/index.php/Liste_over_programvare for lettere og mer effektiv oppdatering. Og til dem det gjelder: Hvorfor bruke XMMS istedenfor BMP (Beep Media Player), som er en fork? Endret 30. mars 2005 av drange_net
objorkum Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 finnes det ikke en tråd som heter "anbefalinger til programvare" eller noe sånt? tror det meste som trengs ligger der. se også tråden jeg nevnte. Den har vært sticky før, kan godt hende den er det enda. Det finnes en tråd, ja, men innholdet har blitt speilet over til linuxguiden, http://linuxguiden.no/index.php/Liste_over_programvare for lettere og mer effektiv oppdatering. Og til dem det gjelder: Hvorfor bruke XMMS istedenfor BMP (Beep Media Player), som er en fork? Eg finn ikkje ut korleis eg legg til mapper med musikk i BMP
pgdx Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 (endret) Ja, én ting kan jeg være enig i... Default skin stinker, men BMP er kompatibelt med både Winamp- og XMMS-skins... Edit: Kanskje det ikke var det du mente. Du kan velge en mappe og trykke "Add". Endret 30. mars 2005 av drange_net
objorkum Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Ja, én ting kan jeg være enig i... Default skin stinker, men BMP er kompatibelt med både Winamp- og XMMS-skins... Edit: Kanskje det ikke var det du mente. Du kan velge en mappe og trykke "Add". Fungerar ikkje her Jaja, bruker ikkje BMP uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå