Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger hjelp med Aopen XC Cube AV edition


Anbefalte innlegg

Jeg har da kjøpt denne maskinen, dels for instantON, dels for design, og dels for god omtale.

 

Etter å ha hatt denne en stund nå har jeg oppdaget at den bråker mye mindre en andre barebones jeg har vært borti, samtidig liker jeg også designet veldig godt.

 

Men jeg har hatt ett problem som jeg ser jeg ikke har vært alene om å ha, men jeg har ikke funnet noen løsning på problemet.

 

Medfølgende CD, altså, InstantON innstallasjonsCD fungerer altså da ikke, i manualen står det presisert at man skal boote fra CD slik som med vanlige Operativsystem CD'er, problemet er bare det at den ikke vil boote.

 

Jeg har hørt at det skal ligge InstantON cd'er på nettet, men hvor?

 

På forhond takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har vel ikke formatert harddisken?

fordi instanton bruker uformatert plass på harddisk.

så du må slette alle partisjoner også prøve med cden.

Huske å sette cden som første boot.

Etter at instanton er installert så kan du lage partisjoner og legge inn windows

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1. Fjern alt på hardisken. Bruk fdisk eller boot fra windowsxp og fjern alle partisjoner på hardisken. Bruker du WindowsXp vil du få spørsmål om hvor på hardisken du vil legge Windows.

 

Du har 3 valg (tror jeg, hvis jeg husker rett) Bruk Slett partisjon (er) og når du er ferdig med det trykk F3 og maskinen vil starte på nytt.

 

2. Sett inn InstantOn cd'en og start maskinen på nytt.

 

Med min var det faktisk 2 cd'er og begge virket :p

 

SKal du lage ei ny InstantOn cd, følg denne linken : ftp://ftp.aopen.com.tw/pub/xccube/ea65ii/instanton056/

 

Du må laste ned alle 3 filer og pakke ut zip-fila. I den er det en *joiner* som setter 3 filer til 1

 

NB!! Denne er for EA65-II NB!!

Endret av hjalmar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...