Gå til innhold

Billig men bra 19" skjerm på databutikken


Anbefalte innlegg

http://www.databutikken.com/no/page.php?ca...name=19%26quot;

 

Hadde vært fint om noen kunne gi meg et tips om hvor langt opp på prisskalaen jeg MÅ for at skjermen skal være vits å kjøpe.

 

Det hadde også vært fint om jeg fikk seriøse svar. Gjerne om noen har erfaring med de billige skjermene.

 

Max pris er 3000,- men hvis skjermen til 2k er brukbar så blir det 2k...

 

DrErling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hitachi har alltid vært bra på skjermer, og den de har koster bare 2666kr! Eizo og Sony er jo best på billed kvalitet men det koster...

 

Personlig liker jeg Eizo best og kommer til å kjøpe en LCD skjerm fra dem om et år eller to, når de er bedre og billigere, og når min Eizo 21" er utdatert!

Lenke til kommentar

Jeg betalte 2999,- for min Hansol 900P sommeren 2000, og denne har fungert ytterst tilfredsstillende med tanke på prisklassen. Skjermen klarer 1152*864*32 @ 100Hz, 1280*1024*32 @ 85Hz og 1600*1200*32 @ 72Hz. Den siste modusen orker du sannsynligvis ikke å bruke i Windows, men i spill er det greit nok. 85Hz er så vidt jeg vet regnet som grensen for hva som kan regnes som flimmerfritt, men personlig foretrekker jeg til vanlig å bruke 1152*864*32 @ 100Hz, noe som gir et behagelig bilde, uten at ting blir alt for store.

 

Før jeg skriver videre bør jeg imidlertid nevne at det er enkelte som har hatt problemer med at denne skjermen "går i stykker". Jeg har egentlig ikke noe fornuftig å si om dette, bortsett fra at mitt eksemplar av skjermen fremdeles ikke viser tegn til å "gå i stykker".

 

Uansett, denne skjermen koster akkurat nå 2400,- på Komplett. Jeg vil imidlertid anbefale at du investerer 278 kr mer, og heller kjøper en Hansol 920D, som har et Samsung Dynaflat bilderør. Dette er et noe bedre bilderør, og dessuten tror jeg skjermen er flatere.

 

Dersom du synes dette høres ut som en grei løsning, bør du imidlertid høre flere andre personers meninger før du bestemmer deg, spesielt med tanke på at jeg ikke aner noenting om andre merker enn Hansol. Det eneste jeg kanskje bør nevne er at faren min har en 17" LG-skjerm, som er så godt som umulig å stille inn skjermbildet på slik at det passer med størrelsen på skjermen. Jeg aner ikke om dette er et problem på andre LG-skjermer, med dersom du lurer på å kjøpe en slik, bør du høre først om noen har hatt problemer med dette på den aktuelle skjermen.

 

Håper dette var til noe nytte for deg :smile:

Lenke til kommentar

Samsung 957DF er bra koster 3000.

for litt over et år siden kjøpte jeg en 17 tommer hansol 710p da kosta den 2800 og jeg angrer i ettertid noen ganger starter skjermen å flimre kraftig i et minutt og gir seg,også vet jeg ikke om skjermkortet eller skjermen har skylda men noen ganger jeg går i windows så er bildet helt til høyre en sort strek på venstre side da må jeg skru av skjermen så på igjen så er bildet greit.

så jeg anbefaler du ikke kjøper 19 tommer under 3k.

Lenke til kommentar

hmmm.

Flere gode svar!

Jeg personlig har en Samsung Syncmaster 900SL+ som jeg er veldig fornøyd med. Så hansol med samsung billedrør kan være noe å satse på...

 

Det er en kammerat av meg som skal ha hel pc for 12000,- og da begrenser det seg hvor mye man kan legge i hvert komponent.

Jeg foreslo å kjøpe en meget bra 17", istedet for å kjøpe en middels 19", men hvis de middels 19" er såpass pålitelige og brukbare som dere sier, så er jo det fint!

 

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...