Gå til innhold

Harddisker nærme magnetfelt.. går det bra?


Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvordan det er å ha en pc veldig nærme hifiutstyr (høytalere/forsterkere)... noen som har peil?

 

I følge specs på høytalerene mine strekker feltet seg opptil 0,5m unna... Hvis jeg plasserer pc'n der jeg har lyst, som er i en hylle rett ved siden av, så kom disken VELDIG nærme ( 10-15cm unna ).

 

Ellers noen som vet hvordan det er å lage magnetisk avskjerming selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig går det helt fint. Men det var en på forumet som for noen få dager siden skrev at han mistet 3 hardisker på grunn av hifi høytalere var plassert rett inntill kabinettet. Tror det var gamle høytalere som er dårligere skjermet enn dagens, men jeg ville vært på vakt var jeg deg.

Lenke til kommentar

:dribble:

 

Takk for kjapt svar :w00t:

 

fint å høre... får huske å ta backup med gjevne mellomrom i tilfelle... noe man egentlig bør uansett.

 

(opplevd 130GB gå rett i dass... disken gikk ikke i stykker... var bare w2k sin feilsøking som sku "rette" opp noe feil... og dette gjorde den ved å slette/overskrive alt som var der. Prøvde å hente ut tapt data med spesialprogram, men var lite å hente der :cry: )

Lenke til kommentar

Har B&W 604 S2 gulvstående høytalere... og står i manualen at feltet går opptil 0,5m utenfor høytaleren... vet bare ikke om dette feltet er sterkt nok til å påvirke disken. Hm... men skal teste, så finner jeg vel ut etterhvert om det var en dårlig ide eller ikke :hmm:

 

Må bare vente på SST-LC04 kabinettet jeg har bestilt :love:

 

 

Edit: skrivefeil

Endret av BlackH
Lenke til kommentar

Egentlig skal HDD tåle fryktelig mye magnetisme før de blir påvirket. Egentlig sinnsyke mengder med magnetisme .... langt mer enn vanlige høytalere produserer. Leste en artikkel om nettopp dette emnet et eller annet sted ...

 

Disketter er en annen sak ... de tåler ingenting.

 

..men ... det er sikkert greit å passe på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...