Gå til innhold

chipset vifte på MSI K8N Neo4 Platinum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har du en slik på det hovedkortet????

 

har et svært skjermkort som ligger rett over med ICEQ II kjøler på. det er 1,9 cm fra skjermkort til HK. så det begrenser seg hvor god plass jeg har. vifta ligger rett under skjermkortet.

 

så også i bios at vifta ligger rundt 7500 o/min. kunne jo kanskje tuna den litt ned???

 

hva er egentlig målene på den kjøleren?? difuse tall hos zalman får den til og bli 12,5 cm bred. virker mye det,

Lenke til kommentar

Glem forresten den jeg anbefalte der.

Brukte den selv med Nforce2 chipsett, og det funket fett.

Men på Nforce4 så er det litt annerledes utforming på selve chipen, og tror den ike er noe særlig egnet der.

 

Men denne vil garantert fungere bra, oppgitt til 18dB, og det er ikke stort.

 

Byttet selv ut vifta på mitt Neo4 kort også, men den gamle gikk aldri over 5000rpm.

Merkelig at du får såpass høyt?

Lenke til kommentar
Ah, litt trøtt enda jeg! Tar litt tid og komme seg etter påske...

 

Har bare testet dette på Neo2 jeg, der funket det fint! Men har kansje ikke en sånn funksjon på Neo4?

 

/Cyrus

Nix. Ihvertfall ikke med 1.1 BIOS og den versjonen av CoreCenter som jeg har testet.

Lenke til kommentar

Rart at det ikke funker, er jo igrunn en kjekk funksjon ettersom vifta bråker en del på full hastighet...

 

Du vet vell at du må trykke oppe på "cool and quiet" for å få fram valget på å justere hastigeten på vifta i CoreCenter?

 

/Cyrus

Lenke til kommentar
Rart at det ikke funker, er jo igrunn en kjekk funksjon ettersom vifta bråker en del på full hastighet...

 

Du vet vell at du må trykke oppe på "cool and quiet" for å få fram valget på å justere hastigeten på vifta i CoreCenter?

 

/Cyrus

Ja, men den påvirker kun CPU-viften.

Lenke til kommentar

Beste forslaget til nå er vel fanmaten..... er det noen andre produkter man kan bruke istedet for fanmate? sitter langt sør i europa og har sjekka de lokale nettbutikkene og det er visst ikke noe fanmate og oppdrive her.

 

ikke plass til noen stor swiftek kjøler når MAX høyde er 1,9 cm.

 

har du prøvd og klokke litt med redusert hastighet på chipsetvifta??? har noen små planer om det...... :yes:

 

forresten er det T2 som har den beste til nå med AeroCool VM-101,

 

må sjekke det nermere.

 

stresser litt med dette PGA at målet er og ha en "lydløs pc" som er HEFTIG, brukt 750 kr bare pæ cpu kjøling så da kan jo ikke ei hissig chipset vifte få ødelegge morroa!

Lenke til kommentar

fant kjøleren T2 annbefalte på butikken til 120,- men den er for tykk DVS den delen som er mellom skjermkort og HK. Måtte du gjøre dem tynnere?

 

Har iceQII, men på et X850XT. Tror den er like stor som din. hvis ikke må jeg levere den inn på et verksted og håvle av litt.

 

uansett ufattelig kul kjøler, nesten som plastelina, kunne bøye den i alle himmelretninger :D

 

så hvis man ikke har allt for svært skjermkort er den helt super :w00t:

Lenke til kommentar
fant kjøleren T2 annbefalte på butikken til 120,- men den er for tykk DVS den delen som er mellom skjermkort og HK. Måtte du gjøre dem tynnere?

 

Har iceQII, men på et X850XT. Tror den er like stor som din. hvis ikke må jeg levere den inn på et  verksted og håvle av litt.

 

uansett ufattelig kul kjøler, nesten som plastelina, kunne bøye den i alle himmelretninger :D

 

så hvis man ikke har allt for svært skjermkort er den helt super :w00t:

Hvor fant du den til 120,-???

 

Har selv hatt et HIS X800XL IceQ II kort i denne maskinen (og det er rimelig stort). Måtte bare file et lite hakk i hjørnet på den sorte kjøleribben som sitter rett over nForce 4 chipset. Dette var når kjøleren var montert horisontalt (over skjermkortet).

Endret av T2
Lenke til kommentar

bor i ungarn, sá jeg sõkte bare pá google.hu og det viste seg at de hadde den pá en butikk oppe i gata. hadde den faktisk en halvtime etter jeg leste tráden din.

 

du finner den nederst pá sida :p

 

http://www.mistral.hu/arlista.php?id_shop=...t=000073084#top

 

skal prõve og finne et vérksted som kan ta noen millimeter av toppen.

 

er litt redd jeg herpa noe for fár ikke helt kontakt med skjermen etterpá

men det er sikkert bare en bagatell. :innocent: tror-háper jeg

Lenke til kommentar
bor i ungarn, sá jeg sõkte bare pá google.hu og det viste seg at de hadde den pá en butikk oppe i gata. hadde den faktisk en halvtime etter jeg leste tráden din.

 

du finner den nederst pá sida :p

 

http://www.mistral.hu/arlista.php?id_shop=...t=000073084#top

 

skal prõve og finne et vérksted som kan ta noen millimeter av toppen.

 

er litt redd jeg herpa noe for fár ikke helt kontakt med skjermen etterpá

men det er sikkert bare en bagatell. :innocent: tror-háper jeg

Kanskje et spørsmål som ikke har noe med tråden å gjøre, men hvordan er prisene på hw der nede? Koster 6800ultra et par hundrelapper? Har dem bredbånd?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

etter og ha ødelagt et HK og mange Reodor Felgen opperasjoner senere visste løsningen at fanmate hvar tingen, noen sa at det var tingen og jeg burde hørt etter :roll:

 

nå er vifta nede fra 7800 - 4600 lyden har stabilisert seg på nivå med min iceQ II kjøler på HK.

 

betalte 15 kr for denne: http://www.primecooler.com/index.php?ID=78...iewp&idprod=224

 

så vidt jeg klarer og forstå er chipset tempen den samme nå som før så det kan anbefales, fint og bevare garantien

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...