Gå til innhold

Kan raptoren være defekt?


Anbefalte innlegg

Har fått meg en wd 74gb raptor nå. Jeg prøver å legge inn win xp på den, men uten at det funker. Jeg har en seagate 200gb, men som er koblet fra siden jeg skulle installere windows på den nye disken. Feilen kommer når xpinstallasjonen har formatert og kopiert inn filene og skal reboote. Og nå den da skal boote fra harddisken, sier den "Error loading operating system". Jeg har prøvd å gjøre det samme på en datamaskin med dfi lanparty hovedkort, og det gikk. Men så prøvde jeg å koble den i min datamaskin, så sa den det samme. Er det noe feil med hovedkortet mitt, eller kan harddisken i verste fall være ødelagt? Noen som kan hjelpe meg her? Har strevd lenge uten å få resultat.

 

Forøvrig maskinvare er:

MSI K8N Neo Platinium hovedkort (754)

AMD Athlon 3200+

Corsair value memory 2*512

Seagate barracuda 200gb

Saphire X800XT skjermkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er BIOS instillingene dine som ikke stemmer helt over ens. Sett BIOS til å boote fra Raptoren som førstevalg, skru av eventuell PATA raidkontroller hvis du ikke bruker den, og "enable boot from other devices"

 

På mitt epox-kort (kt600) kræsjet PATA-raid kontrolleren og SATA kontrolleren i bios, og iflg. epox var eneste løsningen å fixe dette på å enten sette opp alle diskene på raid kontrolleren i et array, eller bruke en annen ekstern idekontroller. Men jeg har ikke hørt at dette er noe problem på andre kort.

 

Husker du å trykke "F6" under starten av installasjonen av XP? Det står nederst på skjermen tidlig i installasjonsprosessen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...