Gå til innhold

Hjelp å øddelege min pc


Anbefalte innlegg

Hallo kansje det er en rar spørsmål men hvordan man kan øddelege sin data..

Den er sirka 8 år gammel og jeg fikk den fra faren min mens han kjøpte seg en ny en... :hrm: jeg spurte mange ganger om de kunne kjøpe en ny til meg men de sa vent til den blir ødelagt....så jeg har ikke noe valg...pleees hjelp!!!!! :cry:

Endret av 0069
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke akkurat denne tråden noe med Gamer å gjøre, og jeg et ikke helt om jeg har lyst til å være den som forårsaker en ødelagt pC, men det finnes en rød knapp bakpå PC'n.

Flytt på denne mens PC'n står på, og strømforsyninga sprenges. (det er ikke farlig)

Men det andre i PC'n tar ikke fyr. Det er bare strømforsyninga som blir ødelagt, men uten den funker ikke PC'n.

Det blir ingen synlige skader på PC'n (bare husk å switche knappen tilbake :) ), men det kommer til å lukte litt svidd. :p

 

EDIT: Darth Kjell: Jeg regner med at trådstarter er mellom 11 og 13 år gammel. :)

 

EDIT2: Haha, sykt bra signatur, Gizmo! :!:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Har du vurdert å faktisk spare penger selv? Skjønner godt at de ikke vil kjøpe ny data slik at du kan bruke den.

 

Det er lenge lenge lenge siden pappa betalte for datadeler til meg. Faktisk over 10 år siden (og jeg er 22 nå).

ja jeg har litt penger men ikke så mye som jeg trenger...

Lenke til kommentar

Jeg skal spare meg for okking over dagens unger :wallbash:

Noen som kan finne ip'n hans og sende mail til pappa'n? Da blir det ikke ny data på leeeenge :D

 

Edit: Prøv heller å ta en seriøs prat med ham om hvor ubrukelig en 9 år gammel pc er til dagens programmer og spill. Foreslå at du kan spare opp så mye du kan, så er han sikkert mer villig til å bruke av sine surt opptjente penger, som han bruker minst 8 timer hver dag på å skaffe.

I tillegg kan du nevne at inngående kjennskap til data blir stadig viktigere i alle bransjer, og at du ved å ha en litt bedre pc nå vil være bedre rustet til den fremtiden :thumbup:

Endret av o-haavard
Lenke til kommentar

Noen gode forslag her ... det beste er nok, som en allerede har sagt, å sprenge strømforsyninga. Flytt den røde knappen fra 230V til 110V ... POFF! :thumbup:

 

Du slipper å skru opp pc'en, men vær obs på at sikringa i huset mest sannsynlig går så gjør det mens du er alene hjemme.

Lenke til kommentar

Det er en haug med måter å ødelegge en pc, men færre måter som ikke etterlater seg spor. Feks å ofre pcen til forskning og fortelle her på forumet om resultatene (cola i skjerm, tastatur ol.), se hvor tykk en 9 år gammel pc-skjerm's glass er, teste hvor mange hammerslag musa tåler. Hvis faren din ikke har peil på data, kan du åpne den og ta av prosessoren og knekke halvparten av pinnene.

 

Mange muligheter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...