Gå til innhold

1.95 V. for mye? (1.65 V normalt)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vis meg det HK'et som kan sette 3V på CPU..

 

Husk 1.april idag..

jepp i know hehe. men han det meste jeg sa er sant bare at det var ikke 3V det var 2,5 hehe... men har hørt om folk som har satt opp volten til 3 på sitt system. og det har gått bra. leste artikkelen et sted men han hadde noe spesielle greier da. hadde temp på -100 el.

 

BTW. mitt abit IS-7 HK kan jeg sette opp volten til 2,8 er fortsatt lang igjen til 3V men alikevel...

 

EDIT: en prossesor overlever en uke med 2,5 men da er den ferdig hvis den ikke smelter før det er gått 5-6 dager. driver ikke å klokker så mye selv men har en familie som har klokking i huet. (ene siden ihvertfall)

 

EDIT2: jeg anbefaler ikkke noen å sette opp V mer en max 2V skal jo ha CPU'en i mer en bare 11-12 mnd.

 

da er man god om man klarer å få tempen under 0'c med vann hehe.....

Da antar jeg at jeg er kjempegod.

Er noe som heter peltierelementer.

 

Furyfax, forskjell på spøk og idiotisk snikksnakk. :)

greit man får jo vann under 0 men da er det el ganske "tregt"

 

kan du forklare hvordan det funker

 

EDIT: du får ikke vann til -20 uanset hva du gjør.... kanskje i stort nok trykk men...

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
EDIT: du får ikke vann til -20 uanset hva du gjør.... kanskje i stort nok trykk men...

Du vet at det er vanlig å blande andre væsker enn rent destillert vann i systemene?

Disse væskene kan bidra med å senke vannets frysepunkt.

 

Peltierelementer er små "plater" som ligger under kjøleblokken, de har en kald og en varm side, den kalde kjøler prosessoren ned til mange minusgrader og den andre overfører varmen til kjøleblokka. Les mer om slikt på www.overklokking.no.

 

Har du kjøling som går mot hunder minusgrader vil det aldri være behov for å øke spenning til CPU til så mye som 2,5v.

Selv ikke gjeldende verensrekord på høy klokkefrekvens og SuperPi for AthlonXP har så høy spenning.

 

Og btw, du kan _ikke_ sette spenningen til CPU (vcore) til 2,8v på ditt Abit IS-7 kort, du kan sette spenningen til minnbebrikkene (vdimm) til 2,8v. Det utsagnet får meg til å betvile alt du sier enda mer...

Lenke til kommentar
EDIT: du får ikke vann til -20 uanset hva du gjør.... kanskje i stort nok trykk men...

Du vet at det er vanlig å blande andre væsker enn rent destillert vann i systemene?

Disse væskene kan bidra med å senke vannets frysepunkt.

 

Peltierelementer er små "plater" som ligger under kjøleblokken, de har en kald og en varm side, den kalde kjøler prosessoren ned til mange minusgrader og den andre overfører varmen til kjøleblokka. Les mer om slikt på www.overklokking.no.

 

Har du kjøling som går mot hunder minusgrader vil det aldri være behov for å øke spenning til CPU til så mye som 2,5v.

Selv ikke gjeldende verensrekord på høy klokkefrekvens og SuperPi for AthlonXP har så høy spenning.

 

Og btw, du kan _ikke_ sette spenningen til CPU (vcore) til 2,8v på ditt Abit IS-7 kort, du kan sette spenningen til minnbebrikkene (vdimm) til 2,8v. Det utsagnet får meg til å betvile alt du sier enda mer...

:blush:

 

jeg sjekket for å være sikker 2,8 var feil den gikk ikke lenger en til 2,5V

(husket feil)

jeg vet at man kan flytte frysepunktet på vann med alt mulig rare ting men det fryser før det blir så lavt som -20

 

men det med petrimeter da var jeg litt utydelig. mente ikke under 0 på CPU men vann som er under 0. man kan fint få under 0 på CPU med vann deg går vel.

 

synd at jeg ikke finner igjen den artikkelen men jeg husker at jeg leste at han brukte en gass han hadde laget selv som holdt -100 ikke CPU, den var nok en god del varmere. husker ikke men han hadde KLOKKET pc'en extremt og dette var en ny verdensrekord. en gammel gubbe husker bare ikke hvor jeg har leste det hen. var en nettavis.

 

EDIT: mener CPU klokking

 

EDIT2: fant en ny NORSK verdensrekord på 5200mhz der brykte de flyttende nitrogen på -200'C er en post her i forumet hvor det er linker til video.

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
synd at jeg ikke finner igjen den artikkelen men jeg husker at jeg leste at han brukte en gass han hadde laget selv som holdt -100 ikke CPU, den var nok en god del varmere. husker ikke men han hadde KLOKKET pc'en extremt og dette var en ny verdensrekord. en gammel gubbe husker bare ikke hvor jeg har leste det hen. var en nettavis.

Sikkert Macci eller Tom du tenker på.

 

Og de som kjøler til -100 med gass bruker opptil fire forskjellige gasser i et cascade-oppsett for å få så lave temperaturer i evaporatoren. Dette er både farlig og vanskelig å lage. Derfor flere foretrekker LN2, som kjøler bedre, men forsvinner fort.

 

Verdensrekord i hva mener du? Høyeste klokkehastighet?

 

Edit: 1,5-2-0-7 @ ~250MHz (BH-5)

 

Edit2: Der fant jeg den: 2-1-1-11 @ 250MHz XMS3500 CH-5 (Tror det er BH-5 though).

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
synd at jeg ikke finner igjen den artikkelen men jeg husker at jeg leste at han brukte en gass han hadde laget selv som holdt -100 ikke CPU, den var nok en god del varmere. husker ikke men han hadde KLOKKET pc'en extremt og dette var en ny verdensrekord. en gammel gubbe husker bare ikke hvor jeg har leste det hen. var en nettavis.

Sikkert Macci eller Tom du tenker på.

 

Og de som kjøler til -100 med gass bruker opptil fire forskjellige gasser i et cascade-oppsett for å få så lave temperaturer i evaporatoren. Dette er både farlig og vanskelig å lage. Derfor flere foretrekker LN2, som kjøler bedre, men forsvinner fort.

 

Verdensrekord i hva mener du? Høyeste klokkehastighet?

 

Edit: 1,5-2-0-7 @ ~250MHz (BH-5)

 

Edit2: Der fant jeg den: 2-1-1-11 @ 250MHz XMS3500 CH-5 (Tror det er BH-5 though).

LN2 kjøler bedre enn cascade? Kanskje du kan få lavere "peak temps", men "overall" vil cascade'n være bedre?!

Lenke til kommentar

Ja, LN2 som holder en temp. på ca. -196 grader vil kjøle bedre enn et cascadesystem som sender -100 mot CPU, det er vel opplagt?

Men skal du drive på med benchmarks som tar med enn 2-3 minutter begynner det å bli ganske håpløst med LN2. da du må drive å fylle på hele tiden.

 

Eller er jeg bare dum?

Lenke til kommentar
Ja, LN2 som holder en temp. på ca. -196 grader vil kjøle bedre enn et cascadesystem som sender -100 mot CPU, det er vel opplagt?

Men skal du drive på med benchmarks som tar med enn 2-3 minutter begynner det å bli ganske håpløst med LN2. da du må drive å fylle på hele tiden.

 

Eller er jeg bare dum?

Det var det jeg tenkte på ja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...