Gå til innhold

PSP enda en gang!


Anbefalte innlegg

Hei, og får starte med å ønske meg selv velkommen til forumet her. Ser ut til å være et veldig hyggelig og flott forum! Bra jobba! Uansett, spørsmålet mitt; er nå bosatt i USA, og skal bo her fram til Mai/Juni en gang. Hadde da et spørsmål, var på "wallmart" igår å kikket på PSP. Fikk utrolig lyst til å kjøpe, men så begynte jeg å tenke. Først og fremst, noe konkret pris i Norge enda(selv om den ikke kommer før September)? Her borte koster den 250 dollar, rundt 1750 kroner. Noe som var en del dyrere enn jeg hadde regnet med. Og, en annen ting. Kan jeg bruke den i Norge? Må vel eventuelt kjøpe en transformator med tanke på strøm osv, men hva med spill?

 

Håper på positive svar,

Mvh, Mido.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

PSPen er sonefri, så det skulle by på minimalt med problemer ut over laderstøpsel å kjøpe den i statene. I Norge vil den dessuten sannsynligvis havner på markedet for rundt 2500 kroner i begynnelsen, og det er heller ikke fastsatt når dette skjer. Med andre ord er det nok klokt å gjøre kjøpet der du er nå.

 

Jeg mener også at dollarkursen er en god del laver enn syv kroner nå, mellom seks og seks og en halv, så det blir enda billigere enn det du skisserer. :)

Lenke til kommentar
IKKE BESTILL FRA USA

Bestill heller fra Japan.

 

PSP'en er sonefri på _spill_ men ikke på filmer, og siden USA er sone 1 og vi sone 2 så blir det ikke mulig og se film dersom man bestiller fra USA.

Japan derimot er samme sone som oss og man vil enkelt og greit kunne kjøpe filmer både fra japan og europa :yes:

Når en importerer fra japan. Er ikke da også menyen og alt det der på japansk???

 

Personlig så er jeg ikke så alt for stødig i språket deres :hmm:

Lenke til kommentar

Velkommen til forumet :)

Tror oerhört har rett angående dollarkursen. Den er ekstremt lav nå, så det er billig å handle i USA. Men litt teit hvis man ikke kan se filmer kjøpt i Norge på en PSP kjøpt i USA da. Og hvem vil vel egentlig ha en PSP der alt er på japansk og en (mest sannsynlig) ikke forstår en dritt...

Men lykke til med kjøpet hvertfall :)

Lenke til kommentar

Mange takk for fine, saklige og nyttige svar :thumbup:

 

Lurer nesten på om jeg invisterer i en slik her borte ja, dollaren er lav ja :dontgetit: Vel, spiller egentlig ikke så stor rolle ettersom jeg må tjene dollar og ikke kroner, tjener for øverig dårlig, så blir godt å komme tilbake til Norge.

 

Men anngående strømtransformatoren, ikke noe pes å finne? For tviler på at jeg finner det her borte. Er jo forskjellige utak fra land til land, ikke kontinenter. I England har de jo f.eks helt andre kontakter enn i Norge. Og tviler på at jeg finner til kun Norge her? Noen som vet om det er å få kjøpt i Norge.

 

Beklager maset :)

Lenke til kommentar
Mange takk for fine, saklige og nyttige svar :thumbup:

 

Lurer nesten på om jeg invisterer i en slik her borte ja, dollaren er lav ja :dontgetit: Vel, spiller egentlig ikke så stor rolle ettersom jeg må tjene dollar og ikke kroner, tjener for øverig dårlig, så blir godt å komme tilbake til Norge.

 

Men anngående strømtransformatoren, ikke noe pes å finne? For tviler på at jeg finner det her borte. Er jo forskjellige utak fra land til land, ikke kontinenter. I England har de jo f.eks helt andre kontakter enn i Norge. Og tviler på at jeg finner til kun Norge her? Noen som vet om det er å få kjøpt i Norge.

 

Beklager maset :)

Du maser da ikke :)

Lenke til kommentar
Hehe det er forståelig. Det ser ut som lik sang har satt ned prisen på PSP no. Trur den er på Japansk ja men er ikkje heilt sikker. 2mass eller Gandalf the Grey veit det då dei har kjøpt det frå lik sang...

Man velger om man vil ha engelsk eller japansk under første oppstart :thumbup: i den nye firmware updaten som kom noen dager siden er det og lagt til tysk, spansk, fransk og mange andre språk for de som heller vil bruke det. kommer kanskje norsk i en senere men jeg klarer meg hvertfall utmerket med engelsk..

Lenke til kommentar
Du trenger ingen strømovergang eller noe slikt for at PSP'n skal funke. På min japanske maskin koblet jeg bare en vanlig strømledning (f.eks den som står i PS2'n) inn i omformeren som går til PSP'n.

omformeren? er det egen omformer på maskina?

men ellers, takker igjen for svar.

 

en liten ting til, hvor mye betaler dere som bestiller fra asia? med porto/toll og alt?

Lenke til kommentar
Du trenger ingen strømovergang eller noe slikt for at PSP'n skal funke. På min japanske maskin koblet jeg bare en vanlig strømledning (f.eks den som står i PS2'n) inn i omformeren som går til PSP'n.

omformeren? er det egen omformer på maskina?

men ellers, takker igjen for svar.

 

en liten ting til, hvor mye betaler dere som bestiller fra asia? med porto/toll og alt?

Ja adapter heiter det vel. Den følger med både til Sony PSP Standard Pack og Sony PSP Value Pack. Prisen på PSP er no blitt satt ned på lik-sang.com no. :thumbup:

Endret av zefler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...