Gå til innhold

Trenger hjelp e. mislykket PM8-operasjon


Anbefalte innlegg

Skulle opprette en ny partisjon på den bærbare, og siden den bare har en disk, måtte jeg endre str. på disken først. Alt vel og greit inntil jeg må starte PCen på nytt... Ser den begynner på operasjon en - å endre str på den eksisterende partisjonen. Synes plutselig den har stått veldig lenge på et punkt, så bestemmer meg for å vente litt lenger. Etter lenge om og men, bestemmer jeg meg for å slå den av. PCen har fryst. Når den booter nå, så begynner den, men underveis av booten på XP kommer det opp en blåskjerm og den rebooter automatisk. Funker ei med sikkerhetsmodus.

 

Har endel skoleoppgaver, bilder fra turer o.l liggende på den, så lurer på om d er noen måte og redde det på? Finns d no program eller.no som kan "rette opp" partisjonen? Skjønner at siste utvei er å formatere, men finnes d noen måte jeg kan redde datene som er på disken før jeg gjør det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, har hatt samme problem selv en gang (restartet også etter at maskinen hadde fryst seg..ikke lurt!). Har egentlig ikke så mange forslag utenom å ta ut disken av laptopen og sette den inn i en annen maskin. Kanskje du klarer å komme deg inn på harddisken da!??

 

Ellers er vel eneste utvei å formatere. Finnes jo flere gjennopprettingsprogrammer du kan prøve etter dette (google er din venn!). Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...