NightWolfie Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Visste dere at faktisk 1/3 av de som jobber i spillbransjen har en bakgrunn som "moddere"? Ta f.eks. Vavle da. De gav ut Half-Life og noen moddet, f.eks. han fyren som moddet CS. Deretter så Vavle hvor dyktig han var og tok han med i bransjen.
Tahiro Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Det forteller egentlig kor vanskelig bransjen er siden det finnes tusenvis av mods til Half-Life Mange faktisk mer teknisk imponerende enn Counter-Strike. Men Counter-Strike ble en hit da .Bare lurt av Valve å sikre seg utvikleren sånn at spillet beholder sin gode gamle sjarm.
Jarbra Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Jeg skjønner ikke helt hvordan denne tråden får meg jobb i spillbransjen...
GeCcO Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Du kan gjerne se på CS og si at da får man seg jobb i spillbransjen. Men forløpig er det vel kun noen få at de som jobbet med CS i den tiden som har fått seg jobb i spillbransjen. Desert Combat mod'n som ble ekstremt populær innenfor BF 1942 har også fått seg en avtale med DICE. Er ikke sikker på hva denne avtalen gikk ut på, men at de har kontakt med utviklerne av Battlefield er det ingen tvil om. Men foruten disse to mod'ene er det vel heller sjeldent at man får seg en jobb innen spillbransjen sånn uten videre. Nøkkelen til suksess på dette området her er vel å lage en mod som gjør at utvikleren ser at de tjener mer penger på deg og ditt team enn de gjør på sitt eget arbeid. Dermed ansetter de deg i fem år. Får deg til å dele alle dine ideer med dem, skape et spill som slår alle rekorder, og de tjener seg smekk rike på deg. Så dumper de deg, eller beholder kun de av teamet som kan skape dem enda mer penger. Slik som med CS og Valve, så er det vel kun en eller to som jobber for Valve som var på CS teamet.
Zyndrone Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Cliffe og Gooseman var de eneste som jobbest fast på CS som en MOD, og de fikk jobb hos Valve. Alle de andre som jobber var bare "freelancere" kan du si (alle som lagde brett og slikt).
Blue Gene Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 (endret) Nøkkelen til suksess på dette området her er vel å lage en mod som gjør at utvikleren ser at de tjener mer penger på deg og ditt team enn de gjør på sitt eget arbeid. Dermed ansetter de deg i fem år. Får deg til å dele alle dine ideer med dem, skape et spill som slår alle rekorder, og de tjener seg smekk rike på deg. Så dumper de deg, eller beholder kun de av teamet som kan skape dem enda mer penger. Slik som med CS og Valve, så er det vel kun en eller to som jobber for Valve som var på CS teamet. Litt bitter på CS teamet sitt vegne? "Thats capitalism" som man sier. Endret 25. mars 2005 av LioKaiser
slash Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Det er da vel ingen hemmelighet at spillmodding kan gi deg jobb i spillbransjen. Man trenger ikke lage en megahit for at spillutviklere skal finne deg interessant. Om du har vært med å lage en mod som faktisk har fullført, og arbeidet du har gjordt for denne modden er bra, viser det at: 1 - du klarer å holde deg til ett prosjekt over tid, uten å miste interesse. 2 - du klarer å jobbe sammen med andre 3 - du klarer å lage ting som faktisk er brukbart. Jo mer du har gjordt, og dess flere områder innenfor spillutvikling du har kjennskap til, dess mer attraktiv blir du. (ikke nødvendigvis litt om alt, men mye om en ting, og litt om det andre er alltid en fordel.)
slash Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Det er fordi du suger det zyndrone! :!: :!: :!: :!:
siDDis Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Modden som eg lagde ( www.the-elemental.net ) så fekk 20 av alle 25 som var med relevant jobb etterpå. Eg fekk ikkje fordi eg bur i Europa T_T
Elendil Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Modden som eg lagde ( www.the-elemental.net ) så fekk 20 av alle 25 som var med relevant jobb etterpå.Eg fekk ikkje fordi eg bur i Europa T_T Interessant. Så du har vert å lage mod siddis. Sei litt meir da?
siDDis Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Er noko som eg absolutt anbefaler, har blitt kjent med mange nye folk. Samtidig som eg har dratt med meg mykje erfaring. Nokon av dei eg har blitt kjent med kan kanskje hjelpe meg med å få foten inn i industrien ganske snart. Det er oftast på den måten du kjem deg inn.
Elendil Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Dette er av interrese for meg. Det høyrest bra ut. Lykke til.
thomassit0 Skrevet 3. april 2005 Skrevet 3. april 2005 Er noko som eg absolutt anbefaler, har blitt kjent med mange nye folk. Samtidig som eg har dratt med meg mykje erfaring. Nokon av dei eg har blitt kjent med kan kanskje hjelpe meg med å få foten inn i industrien ganske snart. Det er oftast på den måten du kjem deg inn. Så meget imponerende ut den modden siDDIs designet på sida var også veldig bra synes jeg.
Elendil Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 siDDIs var det nokre jenter med å lage den modden? Er det jenter med generelt i andre modifikasjonar?
siDDis Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Ja det har vore eindel jenter med faktisk Eg har ikkje så god peiling om det er jenter med på andre modder, det varierer veldigt.
Elendil Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Okey. Det var litt overaskande, men det er bra det er litt jenter med.
Le Quack Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Det er da vel ingen hemmelighet at spillmodding kan gi deg jobb i spillbransjen. Man trenger ikke lage en megahit for at spillutviklere skal finne deg interessant. Om du har vært med å lage en mod som faktisk har fullført, og arbeidet du har gjordt for denne modden er bra, viser det at: 1 - du klarer å holde deg til ett prosjekt over tid, uten å miste interesse. 2 - du klarer å jobbe sammen med andre 3 - du klarer å lage ting som faktisk er brukbart. Jo mer du har gjordt, og dess flere områder innenfor spillutvikling du har kjennskap til, dess mer attraktiv blir du. (ikke nødvendigvis litt om alt, men mye om en ting, og litt om det andre er alltid en fordel.) trur nok eg stiller starkt på dei to fyrste kriteria, men nr.3 har eg ikkje sjansj på
siDDis Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Okey. Det var litt overaskande, men det er bra det er litt jenter med. Absolutt, men det er enda altfor få av dei i Europa. Men ein stor del av jentekjønnet er aktive i både Amerika og Japan innen spel. Mange av jentenes meininger eg veldig verdifulle sida me gutter ikkje kan sjå dei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå