Gå til innhold

GPRS og WAP innstillinger til SE K700i


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer litt på forskjellene på innstillingene til min mobil SE K700i.

På internett profiler på min telefon har jeg 3 alternativer.

 

- GPRS internet

- Telenor WAP

- MMS GPRS

 

Er det noen som kan fortelle meg forskjellen på disse, og når jeg skal bruke hva. Jeg har bare fått Telenor WAP til å fungere, hvordan vet jeg om denne innstillingen (Telenor WAP) bruker vanlig telefonlinje eller går over GPRS? :ermm:

 

På forhånd takk for svar!

 

:yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke 100 % sikker på hva de forskjellige "profilene" går til, men vet at det skal være 3 stk. om telefonen er satt opp for WAP, GPRS og MMS i hvertfall. ;) Så da har du riktig oppsett...

 

Og du vet om mobilen benytter GPRS fremfor "oppringt aksess" ved at du "kommer rett på WAP" uten at det kommer "Ringer opp..." først. ;) Ser du ingenting til "Ringer opp..."-greia så bruker du GPRS. Tror telefonen bruker det som default også, i hvert fall når oppsett er lastet ned... Tror det brukes generelt lite "oppringt aksess" for tiden. :)

 

For øvrig tipper jeg da at:

- GPRS internet -> GPRS-profilen

- Telenor WAP -> WAP-profilen

- MMS GPRS -> MMS-profilen

 

Temmelig logisk. ;)

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar
Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under skjermkortkategorien, om den blir postet i "Annet om hardware" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet". Er du i tvil, poster du der du tror det passer best og kontakter moderatorene via rapporter-knappen og ber om evt. flytting av tråden.

 

Les dette angående feilposter

 

Flyttes da du kanskje ikke er helt hjemme på forumet enda :)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

GPRS internett : er til hvis du f.eks skal bruke e-post på tlf din (mobilpost ekstra) eller du skal koble tlf din opp mot en pc.

 

Telenor WAP: når du skal koble deg opp til wap`en på tlf, denne kjøres automatisk via GPRS(ligger inne i instillingen)

 

MMS GPRS: er jo til mms,denne og kjøres via gprs, ellers fungerer det ikke.

 

Det vil jo og stå "kobler opp via GPRS" når du benytter deg av de tjenestene.

 

Skulle nok vært ett oppsett for alt. Så man slipper å bli så forvirret :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...