Gå til innhold

Kritikk på design hdmvideos.com


Anbefalte innlegg

Har nettopp lært meg CSS og driver å leker meg med nytt design på hjemmesiden min.

Hvordan ville dere ha delt opp denne siden?

Jeg har brukt gradient på bakgrunnen, gjør det at det blir en mer kompleks CSS fil?

Hvordan gjør man det? Kan man bruke den lyseste grønnfargen som body bg color og så legge bildet oppå denne?

Ellers så er det bare å gi kritikk (både god å dårlig) ;)

 

EDIT: Etter å ha bli inspirert av Zen Garden så blir det et helt annet design.

Men takk for kritikken like vel ;)

Endret av RC1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp lært meg CSS og driver å leker meg med nytt design på hjemmesiden min.

Knallbra! Håper du skriver koden din 100% manuelt også. ;)

Hvordan ville dere ha delt opp denne siden?

Aller først ville jeg delt opp siden i to kolonner, en til innholdet og en til meny + header. Deretter ville jeg delt opp den høyre kolonnen i en header- og en menydel. Husk å tenke semantikk hele veien, dvs. bruk h1 som element til headeren og sett menyen i en liste.

Jeg har brukt gradient på bakgrunnen, gjør det at det blir en mer kompleks CSS fil?

Nei, ikke i det hele tatt. Absolutt ikke noe problem å ha en gradient som bakgrunn, men da må du belage deg på å bruke transparent gif eller png i meny og header. Den bløte kanten rundt innholdsdelen kan bli verre å få til, men den tar seg ikke så godt ut at jeg ville beholdt den i den ferdige HTML-versjonen.

Hvordan gjør man det? Kan man bruke den lyseste grønnfargen som body bg color og så legge bildet oppå denne?

Riktig. :)

Ellers så er det bare å gi kritikk (både god å dårlig)

- Litt ekle farger, særlig fargen på fonten i header passet dårlig

- ALT for bredt design, med mindre planen er å ha flytende layout

- Store og klossete grafiske elementer. Prøv å gjøre ting generelt litt mindre.

- Kutt copyright i footer, ha heller en notis om opphavsrett om du må ha noe der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...