Jan Olav Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Mp4...er det et nytt format for musikk eller hva? Jeg har noen musikkfiler som er mp4-format og har ikke programvare for dette. Forslag på hvor jeg kan laste ned noe fra nettet, ev. freeware eller shareware. Kan også tenke meg konvertering til mp3, wav og wma formatene om det finnes noe software for dette. Noen kjenner vel til dette formatet og kan gi meg noen tips.
Jan Olav Skrevet 14. april 2005 Forfatter Skrevet 14. april 2005 Er det noen som kan gi meg et svar på NORSK, eller henvise til link med norsk språk. Jeg har noen musikkfiler som er mp4-format og har ikke programvare for dette. Forslag på hvor jeg kan laste ned noe fra nettet, ev. freeware eller shareware. Kan også tenke meg konvertering til mp3, wav og wma formatene om det finnes noe software for dette.
RattleBattle Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 1. www.google.com 2. Skriv inn f.eks: Hva er mp4
Mørbradbiff Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Når man instalerer iTunes så får man spørsmål om og konvertere all musikken på pc til mp4. Sikkert det som har skjedd. iTunes kan spille disse filene...
Herr Brun Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Dette er ikke mp4, men m4a. m4a er bare lyd, mens mp4 er lyd og bilde. Les linken som står lengre oppe... Herr Brun
Mørbradbiff Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 (endret) Itunes kan konvertere mp3 til mp4 (mpeg 4 ett eller anna) for å få mer plass! Skulle gjerne likt å vite hvordan man gjorde dem om til mp3 igjenn... Endret 21. april 2005 av Navitas87
Jan Olav Skrevet 21. april 2005 Forfatter Skrevet 21. april 2005 Itunes kan konvertere mp3 til mp4 (mpeg4) for å få mer plass! Dette er også et videoformat... Mange forslag her.... Jeg spør også om konvertering FRA mp4 TIL wav, wma eller mp3. Forslag her?
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Er ikke MP3 = MPEG1 layer 3 eller noe. Samme som at MP4 da sikkert er bare "lyd-layeret" og ikke filmen. Slik jeg har forstått det. Please correct me if I'm wrong
Garathor Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 MP4 er bare et kontainerformat, lydformatet det er snakk om heter AAC.
OBServer Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Er ikke MP3 = MPEG1 layer 3 eller noe. Samme som at MP4 da sikkert er bare "lyd-layeret" og ikke filmen. Slik jeg har forstått det. Please correct me if I'm wrong Riktig med hensyn på MP3, men MP4 er filendelsen til MPEG-4 kontaineren. Det vil si et en fil som har endelsen .mp4 kan inneholde lyd, video, bilde, grafikk, med mer. Du kan sammenligne den med f.eks. AVI, som også er en kontainer. I en typisk .mp4 fil med lyd, vil det nok være snakk om AAC formatet, men det kan også være mp3 (altså mp3 i en mp4-kontainer) og også andre formater. iTunes/Apple bruker mp4 kontaineren, men gir disse filene andre (mer beskrivende) endelser. De to viktigste er nok de AAC enkodede filene du kan lage når du ripper en CD med iTunes, som får endelsen m4a, og bare har lyd uten DRM (kopibeskyttelse), og de DRM-beskyttede du kan kjøpe med endelsen m4p. De bruker også andre endelser, men det står det mer om i linken nederst. Håper dette var greit nok forklart. Kilde: AudioCoding.com -> MP4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå