SebRam Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 (endret) Nettopp fått meg ASUS x800XT PE (PCI-E) skjermkort i dag - og skulle til og koble det til resten av Shuttlen min MEN så dukket det opp problemer. Til skjermkortet fulgte det med en svart kabel som deler seg inn i to 4 pins molex kontakter. (typ. rektangulære hvite kontakter - slik som for eks. en DVD-Brenner bruker) Det jeg lurer på er: Hvor "kobler" jeg til disse to 4 pins molexene? Jeg har jo skjønt det at disse 4 pins "molexene" må kobles til 2 like "molexer" (hun vs han) - Men Shuttlen min har KUN 1 ledig molex kontakt. Det jeg da oppdaget var at til Shuttlen fulgte det også med en "FDD Power extension cable" - Jeg har ikke diskettstasjon til Shuttlen enda, men det jeg har sett er at denne kabelen passer til hovedkortet's røde "ATX 3" kontakt, og så splitter denne kabelen seg til to 4 pins molex kontakter. (og de to 4 pins molex kontaktene passer til skjermkort-kabelens molex kontakter) Akkurat nå har jeg koblet til denne "ATX 3" kabelen, men aner ikke om det er riktig eller ikke. (Egentlig har jeg ingen anelse om hva jeg skal gjøre videre ) Bilder av Shuttlen når jeg har koblet "ATX 3" kabelen til de 2 andre 4 pins molexene ligger HER Vennligst hjelp meg ut! Send meg gjerne en PM etc. hvis du ikke forstår problemet mitt Endret 23. mars 2005 av SebRam
Andy_12 Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Hvor mange watt er PSU i boksen din a? Enkleste måte å løse problemet ditt er å kjøpe en splitt kabel (koster 30 kr på biltema)
LWSR54 Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 (endret) den kabel du fikk med kortet er for din skjermkort...jeg vet ikke om din ATI xt pe må kobles til med 2 kontakter ..en for viften og en for drive kortet ( på min 6800 ultra må jeg der ) koble en kontakt ( eller 2 ) til din skjermkort og connecte den videre til en ledig strømkontakt..mer er det ikke ..har du en kontakt til overs så lå den bare ligge..der kan du feste fks en vifte eller en xtra dvd - cd - harddisk mangler du en strømkontakt i din maskin så kjøp en splitt med 2 kontakter til...bare kople av en vifte - sett på splittkontakt - koble vifte på igjen og har fortsatt en kontakt ledig som du kan bruker---- håper det hjelper deg ser du har en han kontakt ledig...hvis den er den du må bruke for din skjermkort og ikke passer så kjøp en splitt på bilthema feks så få du en hun kontakt ledig ... Endret 23. mars 2005 av LWSR54
SebRam Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Skrevet 23. mars 2005 Ok. Det jeg er litt skepsisk til er om ikke hovedkortet går til Helv*** hvis jeg kobler molex kontaktene til denne røde "ATX 3" kontakten på hovedkortet. Ingen fler som har ASUS x800XT PE da? :/
Malvado Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Tror nok du har litt rett at det kan være risikabelt å koble til strømen fra hovedkortet, er du uheldig og kortet trekker for mye strøm i forhold til hva hovedkortet greier å levere så svir du kanskje av helle greia. Er vell heller ikke en god løsning å dele en kontakt som kommer fra psu da jeg mener at x800xt skal helst ha strøm direkte fra kun 1 kabel, men det er i alle fall tryggere enn å koble fra hovedkortet.
LWSR54 Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 hadde en x 800 pro før og koblet den til en ledig kontakt fra psu og delte den med en vifte ..fungerte uten problemer det...( chill inovation 510 watt ) skjønner egentlig ikke problem med å tilkoble den skjermkort...bare tar en kontakt fra psu del den med en vifte eller ikke og koble den til easy
SebRam Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Skrevet 23. mars 2005 hadde en x 800 pro før og koblet den til en ledig kontakt fra psu og delte den med en vifte ..fungerte uten problemer det...( chill inovation 510 watt ) skjønner egentlig ikke problem med å tilkoble den skjermkort...bare tar en kontakt fra psu del den med en vifte eller ikke og koble den til easy Så hva du, eller hva alle dere andre mener er å droppe denne "ATX 3" tilkoblingen, og heller koble en 4 pins molex til psuen?
LWSR54 Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 (endret) Ja.......bare koble til den 4 pins se hit på bilde...det er en ATI xt PE kort hvor det vises hvordan du koppler til den..med en helt enkelt 4 pin ikke mer....bare finn en ledig kontakt og kopple den til....har du for lite strøm så freezer bare bilde ..det er alt som skje...bruk en ledig 4 pin fra psu og sett den på skjermkort....eller tar en fra en vifte og del heller flere vifter med en så du få en 4 pin alene for skjermkortet Endret 23. mars 2005 av LWSR54
SebRam Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Skrevet 23. mars 2005 Ok. Jeg har altså kun en 4 pins molex kontakt ledig, kan bli litt problematisk.
LWSR54 Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 (endret) du trenger bare en...ler du ser selv på bilde.... du trenger en ledig "hun" kontakt har du ikke det så kjøp en "dobbel" kontakt ..men på min x 800 pro kort har det vært med en xtra "dobbel" kontakt eller splitt som man sier Endret 23. mars 2005 av LWSR54
SebRam Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Skrevet 23. mars 2005 Ok! Takk. Booter opp pcen med XP osv. på Fredag eller Lørdag, så får se da!
LWSR54 Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 (endret) bare boot opp du og glem den xtra atx kabel..du trenger den ikke ...alt som kan skje når du har for lite strøm er at bilde freezer... Endret 23. mars 2005 av LWSR54
SebRam Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Skrevet 23. mars 2005 bare boot opp du og glem den xtra atx kabel..du trenger den ikke ...alt som kan skje når du har for lite strøm er at bilde freezer... Tusen takk, da følte jeg meg mye tryggere Litt kjipt å brenne opp et kort til 5000,- kroner.
SebRam Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Skrevet 23. mars 2005 hehe vet det ikke farlig sov trygt og godt Haha, da skal jeg ta fram Shuttlen nå, sette på plass kontaktene på den riktige måten og sove godt! Natta
Fikseren Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Ja.......bare koble til den 4 pins se hit på bilde...det er en ATI xt PE kort hvor det vises hvordan du koppler til den..med en helt enkelt 4 pin ikke mer....bare finn en ledig kontakt og kopple den til....har du for lite strøm så freezer bare bilde ..det er alt som skje...bruk en ledig 4 pin fra psu og sett den på skjermkort....eller tar en fra en vifte og del heller flere vifter med en så du få en 4 pin alene for skjermkortet Har alltis lurt på det dere der, jag har åsså ett X800XT PE kort Men fant alldri ut hvorfor det er en extra strøminngang der.. Hvorfor er det egentlig det?
SebRam Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Skrevet 24. mars 2005 Ja.......bare koble til den 4 pins se hit på bilde...det er en ATI xt PE kort hvor det vises hvordan du koppler til den..med en helt enkelt 4 pin ikke mer....bare finn en ledig kontakt og kopple den til....har du for lite strøm så freezer bare bilde ..det er alt som skje...bruk en ledig 4 pin fra psu og sett den på skjermkort....eller tar en fra en vifte og del heller flere vifter med en så du få en 4 pin alene for skjermkortet Har alltis lurt på det dere der, jag har åsså ett X800XT PE kort Men fant alldri ut hvorfor det er en extra strøminngang der.. Hvorfor er det egentlig det? Si det Men uansett, da regner jeg med at du kun bruker en av de kontaktene? Hvis ja: Funker det bra?
Fikseren Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Ja det funker som smurt Det er derfor jeg ikke skjønner den dere extra inngangen på skjermkortet vis man ikke trenger den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå