Gå til innhold

Sende SMS via GPRS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det enkle svaret: nei.

 

Dog finnes det tekniske løsninger for dette men operatørene har ikke åpnet for denne muligheten i nettet sitt.

En annen mulighet er å gjøre det via en egen applikasjon på telefonen men da er man avhengig av at mottakeren også har denne applikasjonen installert på telefonen sin.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Jeg kan sende SMS via GPRS. Har aldri prøvd det da. Men blir ikke det dyrt? ;)

Hvis du aldri har gjort det hvordan kan du da påstå at du faktisk kan gjøre det? Hos Telenor og Netcom eksisterer hvertfall ikke denne muligheten. Det er som sagt mulig via egne applikasjoner men det fører med seg ulemper.

Og hadde det vært mulig å sende SMS'en som GPRS trafikk så ville det jo ha blitt mye billigere. Hvorfor tror du ellers at operatørene ikke har åpnet for denne muligheten?

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Hei

 

Det er veldig dyrt,har prøvd det

Du har ikke forsøkt det i Norge i hvert fall, ettersom det ikke støttes av norske operatører.

 

Et annet bevis på at du ikke har prøvd det er at du sier det er dyrt. Det ville derimot ha vært svært billig. At det ville vært så billig å sende over GPRS er jo den eneste grunnen til at norske operatører har gjort det umulig å sende over GPRS. ;)

Lenke til kommentar
SMS over GPRS funker fint for meg, så vidt jeg vet ihvertfall. Har brukt det et par dager nå, og har ikke hatt noen problemer. Om det er dyrt eller ei vet jeg derimot ikke, den som lever får se ;)

jeg lurer da på hvordan du får til det?

 

i norske nett er ikke denne muligheten tilstede...

 

 

 

bertie

Lenke til kommentar
SMS over GPRS funker fint for meg, så vidt jeg vet ihvertfall. Har brukt det et par dager nå, og har ikke hatt noen problemer. Om det er dyrt eller ei vet jeg derimot ikke, den som lever får se ;)

jeg lurer da på hvordan du får til det?

 

i norske nett er ikke denne muligheten tilstede...

 

 

 

bertie

Har en sony-ericsson k500i m/telenor-abb. Velger GPRS på SMS-tilgang og sender ivei :) Om det virkelig er GPRS som brukes kan jeg derimot ikke garantere... Fullt mulig jeg har missforstått et eller annet her altså :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...