RolfOve Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 (endret) Jeg har AMD 64 3400+, Radeon 9800 PRO, 1 GB RAM, men jeg får dårlig FPS i Source. Jeg ligger som regel rundt 50, men noen ganger går FPS-en helt ned til 25, og det er virkelig ille. Jeg kjører alt på anbefalte innstillinger, men når jeg setter opp AA og AF merker jeg liten ytelseforskjell. Hva kan være gale? Er det noen kommandoer for å få bedre ytelse som jeg ikke vet om. Skjermen er på 800x600 @ 75 Hz. Jeg kan sette den opp i 85 Hz, men merket ingen eller liten forskjell da heller. Ta i utganspunkt at jeg ikke har gjort noe for å forbedre ytelsen når dere anbefaler løsninger. Edit: Skriveleif Endret 22. mars 2005 av RolfOve
RolfOve Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Skrevet 22. mars 2005 Jeg slo av Cool and Quiet så ordnet det seg. Når jeg startet CS med Cool and Quiet fikk jeg opp CPU-hastigheten på det laveste. Virker som at spillet justerte seg etter det og ikke den egentlig maksimale CPU-hastigheten.
RolfOve Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Skrevet 22. mars 2005 (endret) hva betyr FF og AF??? AA=Anti Aliasing (kantutjevning) AF=Antistropic Filtering (hvor lang fokusen på lang avstand skal være) Edit: Jeg mente AA ikke FF Endret 22. mars 2005 av RolfOve
Mammuten Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Ok... men, du fikk FPS'en opp i 100, selvom du hadde 85 Hz på skjermen? det skulle vel ikke vøre mulig egentlig? ikke slik JEG har blitt fortalt det....
RolfOve Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Skrevet 22. mars 2005 Hva har du hørt da? At du ikke kan få høyere FPS enn skjermoppdateringsfrekvensen eller at du ikke kan se høyere FPS enn skjermoppdateringsfrekvensen?
Potetfar Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Ok... men, du fikk FPS'en opp i 100, selvom du hadde 85 Hz på skjermen? det skulle vel ikke vøre mulig egentlig? ikke slik JEG har blitt fortalt det.... Jo, det går ann. Bare å slå av vsync i options.
Mammuten Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 okay.. men da har sikkert jeg bare forstått det feil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå