Gå til innhold

Hvorfor LCD, hvor er det blitt av CRT?


HandyAndy

Anbefalte innlegg

LCD passer best til "det dagligdagse", gamer du mye er crt å foretrekke. Er så å si ingen profesjonelle gamere som bruker LCD, selv foretrekkert jeg å bruke min 19" CRT skjerm framfor en LCD. Det har jeg tenkt å fortsette med frem til OLED kommer på banen ;).

Har samme holdning selv, kommer til å beholde min 19" CRT til noe bedre (OLED e.l.) kommer på markedet..

*edit* rettelse: Kommer sikkert ikke til å beholde min nåværende 19" Jeg sikler litt på en ny skjerm, også dette CRT..

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv 2 LCD-skjermer og en 24" Sony trinitron. Til jobb(prgutvikler) bruker jeg kun LCD, men til spilling faller jeg av og til tilbake på CRT. Nå har dog LCDer kommet seg noe voldsomt siden jeg pøvde CS på en 18.1 LG LCD med 35ms reponstid. Nå spiller jeg CS Source på en Benq FP737s-D uten store problem. Det er kun noen få situasjoner hvor jeg trenger CRT og det er gjerne mørke spill, og spill hvor man må få med seg små detaljer som fyker raskt rundt på skjermen. Et sted hvor LCD bare ikke funker for meg er som pilot i BF1942, da må jeg bare ha CRT.

 

Når jeg kommer tilbake fra utlandet så vurderer jeg å skaffe meg en ny 22" CRT (24"en daua nylig)

Lenke til kommentar

Etter mye vurdering fram og tilbake kjøpte jeg en Sony G-520 (CRT) tidligere i år. Den erstattet en LG Flatron 19" som i sin tid ikke var blant de billigste skjermene. Etter snart tre måneder så er jeg veldig fornøyd med mitt valg. Den nye skjermen er en stooor forbedring. Bruksområdet mitt er hovedsaklig spilling/film/bilder. Jeg har mye plass på skrivebordet så verken det eller "portabilitet" er noen issue for meg.

 

På jobben så bruker jeg på en Samsung Syncmaster 1100p. Det skal vel egentlig være en OK CRT, men jeg merker at jeg *mye* fortere "sliten i hodet/øynene" med den enn med skjermen jeg har hjemme. Det er ikke noe problem overhodet hjemme - der blir jeg sliten i ræva først ;) . "Bildekvaliteten" oppleves også som dårligere (men jeg har seff ikke gjort noen "skikkelig" side-by-side test av de). På jobben arbeider jeg mest med rapporter, tekniske tegninger og litt presentasjoner og der ville jeg absolutt ikke valgt en CRT dersom det var opp til meg.

 

Min oppfatning er at dersom man sammenligner CRT og LCD i samme prisklasse så er det enda slik at LCD ikke alltid er best for alle bruksområder .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...