Gå til innhold

Merkelig lydproblem, balance fungerer ikke.


Anbefalte innlegg

Heisann bruker lyden min mye til spill osv men i det siste har jeg fått store problemer.

Det går rett og slett ikke an og skille mellom høyre og venstre og hvis jeg stiller balancen over på høyre får jeg ingen lyd.

Stiller jeg til venstre får jeg samme lyd i begge ørene. Jeg har testet 3 forskjellige lydkort og lagt in windows 3 ganger :) har også testa en rekke drivere men jeg skjønner rett og slett ikke hva det kan være.

 

Hjelp blir VELDIG satt pris på!!

 

#topic endret av moderator#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar

Vil bare si at hvis du har på "Stereohodetelefoner" i windows så ville jeg anbefalt deg å sette den til standard.. Altså "Desktop Stereo Speakers" (har enkelsk vers.)

fordi lyden vil blir bedre i hodetelefoner en windows hodetelefon-mode.

 

Vil du har stereo så kan du begynne med å si hvilket lydkort du har ?

 

Pluggen som går inn i lydkortet hvor mange svarte punkter har den ? (1 eller 2)

 

Har den 1 så er det monoplugg. Har den 2 så er det stereoplugg.. Hvis du har 2 så burde feilen ligge i lydkoret.

Hvis ikke du har en eller annen driverfunksjonsmeny som du karnsje har satt i mono =)

Lenke til kommentar

Jeg har stereo hodetelefoner, 2 svarte striper på metallet på pluggen :)

Jeg har ikke akuratt hatt muligheten og satt det til mono siden jeg har reinstallert win og lyd drivere MANGE ganger.

 

Jeg har et creative sb audigy og jeg tokk sånn autoupdate på creative.com i sta og la in alt det nyeste jeg kunne så crasha alt og jeg måtte legge in windows på nytt :(

 

Jeg testet med lydkortet på hovedkortet og hadde akuratt samme problem men jeg skjønner ikke at det kan være software relatert hvis jeg ikke har lagt in noe annet en drivere jeg har hatt fungerende før :(

Lenke til kommentar

Ja, og det du sa om standard desktop speakers.

 

Jeg er ganske enig at du hører veldig bra til høyre og venstre, men da jeg brukte det til CS så hadde jeg ikke kjangs og høre om de var foran eller bak :=)

 

btw thx til alle som har orka og skrive noe her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...