Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Begynner virkelig å bli DRITTLEI av NGT...


Anbefalte innlegg

Dette gjelder spesielt supporten deres. Skulle tro det satt en gjeng med imbesile fjortiser der som jobba der for å få noen ukepenger!! :mad:

 

Mitt problem er:

 

I desember i fjor fikk jeg endelig mitt ønske oppfylt, jeg bestilte SHDSL Delta!!!

 

Var kjempefornøyd (når jeg endelig fikk routeren da, kom vel egentlig nærmere 2mnd etter at den skulle ha kommet, ca 1 og 1/2 etter at montør var der. Linja virka stabilt som bare det i 3-4 måneder, fram til for 2-3 uker siden (husker ikke helt datoen, men det var en torsdag da nærmere hele nettet til ngt var nede i ca 2 timer fra kl 0600 til 0800. Etter denne episoden kobla routeren seg av og på hele tiden. Med andre ord den klarte ikke å holde på signalet den fikk. Ringte selvfølgelig support hos ngt, og med skrekk og gru fikk jeg bekreftet alt som er sagt om supporten til ngt tidligere her på forumet. Først ventet jeg i 50 min. på å komme gjennom til en konsulent (herregud da mann, det er på tide de får litt mer forskjellig pause musikk!!!!! Tror jeg hørte den samme sangen 15 ganger!!) Uansett når jeg endelig kom igjenom traff jeg på en hyggelig stemme (det skal de iallefall ha, det er hyggelige uansett.) Vel etter mye linje testing og bla bla, kom denne personen frem til at sannsynligvis så var routeren min blitt defekt, og han lovet at han skulle sende meg et nytt et med en gang. Jeg slo meg til ro med dette og var ganske fornøyd for å ha fått en snarlig løsning på problemet. Ventet en 8 dager, så tenkte jeg at jeg kunne høre hvordan det lå ann i "saken" min, og ringte til "teletubbiene" hos support igjen. Etter 45 min. venting (Ny rekord!! 5 min midre enn sist gang!) kom jeg igjenom. Spurte den hyggelige stemmen om router var sendt, og alt var iorden, men neida, her lå det ingen feilmelding inne om at routeren min var defekt, ble selvfølgelig lettere irritert (er ganske lett å trekke opp jeg da...) :ermm: , og spurte igjen om de kunne sjekk om det virkelig var routeren som var problemet. Etter mye linje testing kom "teletubbien" frem til at det var faktisk linja mi som var for dårlig!?!?! Javel? sa jeg, men jeg har jo hatt SHDSL Delta dønn stabilt i nesten 4 måneder tidligere. Da lirte han av seg en masse svada om at temp osv spilte inn, og at "plutselig" bodde jeg for langt vekke fra sentralen til å ha SHDSL Delta. Hm merkelig tenkte jeg, det var da ikke det de sa når jeg bestilte det, og jeg hadde jo tross alt kjørt stabilt helt siden jeg fikk det. Begynte da å kjenne at jeg var "virkelig" heit i toppen, og sa at nå måtte de jaggu meg ta seg sammen, det var ikke den tonen da jeg bestilte Delta hastighet. Han sjekket linjehastigheten min igjen, og kom da fram til at faktisk ikke kunne ha større hastighet enn charlie (dette gjaldt både ADSL og SHDSL). Javel sa jeg i en heller nedlatende tone. Jeg har da virkelig hatt hastigheter både på ADSL og SHDSL som overstiger dette hos dere. Har hatt ADSL hos dere tidligere (Først Charlie, så Delta 2400, så Delta 3000 uten problemer, pluss at jeg også har hatt Quatro boost i enkelte helger osv UTEN problemer... Javel sa "teletubbien" han skulle igjen sjekke opp linja mi, sende montør å sjekke sentral osv.. Han ba om tlf nr mitt, og lovet dyrt å hellig å ringe meg iløpet av de neste dagene, Vel de neste dagene ble til snart 2 uker, har fremdeles ikke hørt noe ifra "teletubbiland, og irritasjons momentet begynner VIRKELIG å boble!!!! :mad:

 

Sendte idag en mail på kontakt skjema til NGT om at nå må de prøve å få fingen ut, og få gjort noe med problemet mitt, pluss at de bør bytte ut "fjortis supporten" med noen folk som virkelig kan jobben, og holder hva de lover.

 

Mye frustrasjon som måtte ut her.............

 

Vil bare også nevne at dette er ikke første gangen jeg har hatt problemer med supporten deres og deres "fantastiske" ventetider på support. Dette er bare episoden som fikk det til å koke over.

 

Satt også å så på oversikten over gjennomsnittlig ventetid på support på nettsiden deres, og det forunderlige var at den ene gangen så gikk faktisk snittet ned fra 8 til 6 min. Det var den gangen jeg ventet i 45 min........ :thumbdown:

 

Så den "skryte kurven" for ventetid er ikke mye å stole på.

 

En annen episode jeg har lyst å nevne er en gang jeg hadde ventet i en halv time for å komme gjennom. Da jeg endelig kom igjenom, la fram problemet mitt så sa han at en annen måtte se på problemet mitt: Han skulle sette meg over til han.............Plutselig.......De er nå nr......37 i køen!!!!!!! FY F!"# !!!!!! Jeg hadde lyst å knø han!!

 

 

 

:( Uansett sitter her nå med SHDSL Charlie (Fikk dem til å sette ned hastigheten midlertidig etter nok en tlf samtale med mye venting...), og håper på at de kan fikse problemet mitt. Begynner å ane at det sikkert er ganske lei av meg, men jeg har fått NOK, og gidder ikke bare være den "snille" kunden som godtar alt de sier. Håper iallefall at de er såpass voksne at de svarer meg snart, selv om jeg kanskje var "litt" vulgær i noen av mailene jeg sendte dem.. :blush:

 

Trenger virkelig linja etter som både jeg og kona sender mye data ut/inn pga nettstudier o.l.

 

Måtte kraften være med meg.... Wish me luck!

 

PS: Det hjalp iallefall å få skrevet det "ut" her i forumet. Blodtrykket har iallefall senka seg noe nå.... :roll:

 

Sorry sikkert en del typos her og der. Live with it.

Endret av MoNoXiDe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noe av den samme erfaringen selv. Når man først trenger hjelp så må man virkelig ha god tid og være tolmodig.

 

Kort oppsummering av min forige kamp med kundeservice:

-Fikk bare opptatt når jeg skulle bli satt i kø etter å ha trykket de riktige tallene.

-Trykket meg inn til salg fordi jeg ble forbannet, der tok de faktisk telefonen iløpet av kort tid, men kunne ikke hjelpe meg og foreslo kontaktskjema under kundeservice eller mail.

-Prøvde kontaktskjema men fikk bare feilmelding.

-Sendte mail, fikk svar etter 2-3 dager om at mailen var kun for salg og at jeg måtte ringe kundeservice eller benytte kontaktskjema på nett.

-Forsøkte kontaktskjema igjen men fortsatt feilmelding.

-Fylte ut KONTAKT MEG-skjema.

-Fikk svar etter 1-2 dager om at dette kun var for salg og jeg måtte benytte det andre skjemaet eller ringe kundeservice.

-Forsøkte pånytt å ringe, kom i køen som nummer 30 eller noe.

-Etter ca 50 minutter kom jeg igjennom til en som kunne hjelpe men bare lo da jeg antydet ganske krast at ventetiden var lang og musikken dårlig.

 

Godt å få det ut ja....

 

Min rekord på korteste ventetid er forresten 15 minutter :w00t: (Ble tatt for ca 2 år siden)

Lenke til kommentar

Ja! For noen måneder siden klikka internetten her i en hel helg.. Jeg venta til mandagen for å se om det ville fungere da, (jeg trodde det bare for noe problemer i sentralen), men neida.. Ingenting viste seg til å bli ordnet av seg selv, så jeg ringte support da og da var jeg midlt sagt forbanna! Da jeg traff den forbanna telefonsvareren så fikk jeg beskjed om "du er nr 33 i køen" Jeg ble så forbanna at jeg ringte til sentralbordkjerringen og spurte hva i #&%#" de holder på med!? Hun greide visst ikke å svare meg, så da ble jeg enda mer forbanna.. "Er det meningen at jeg skal sitte her i flere timer før jeg har kommet frem som nr 1 i køen også har dere tjent rått på det ved at dere tar dere betalt for de som skal stå i telefonkø!? Da sa jeg fytti "%&"#&/ og la på.. Deretter ringte jeg til den supporttellefonen som de tar 25,- minuttet! Men der var det 1 ring og jeg fikk hjelp! Det hele var at jeg måtte resette den routeren ved å holde en penn i et lite hull for at det skulle fungere igjen!

 

En annen gang var at de hadde holdt 500 mbit/s på meg i flere uker uten at jeg hadde lagt merke til det. i følge itavisen`s speedometer.. Jeg sendte en mail til de og jeg fikk svar igjen at de beklagde dette og de ville gjøre det godt igjen ved å gi meg 1000,- mbit/s enn det jeg skulle ha i 2 mnd Jeg måtte selvsagt true de med at jeg skulle si opp de som leverandør av internett etter 5 lange og gode år!

 

Dette var da noen utdrag som jeg har postet i et annet forum for ikke så lang tid tilbake, så jeg skjønner problemet ditt! Neste gang kommer jeg til å stille opp hos de der jeg skal få snakka litt sunn fornuft i dem, for slik som de holder på holder bare ikke! Har også andre kjente som har lange og trøttsomme episoder som lang ventetid, "missforståelser" og gud vet ikke alt de har vært borti med NGT!

 

Takk for meg.. :)

Endret av OSTEBU
Lenke til kommentar

Heisann køkompiser!

 

Hadde prob med NGT angående levering av internett. Fikk opplyst at motør skull komme på en bestemt dato,- best å være hjemme for ikke å bli fakturert for bomtur. Ok, venter jeg men fyren dukket ikke opp. Ringte inn (de er nå nummer 27 i køen..) og de sa han skulle komme neste dag. Dette ble til neste dag og neste dag igjen og begynte å bli rimelig lei av å sitte hjemme å vente på fyren. Fikk til slutt opplyst at fyren (les:montøren) ikke var bestilt i det hele tatt og først om 3 uker kunne han tidligst komme, dato jeg da fikk opplyst var på 28. mars (andre påskedag), noe som sikkert ikke ville blitt noe av..

 

Etter flere samtaler og venting med supporten deres, tok jeg heller kontakt med sentralbord for å få snakke med en gruppeleder, 1 time senere ringte det en fyr og skulle bestille montør, 2 timer senere var han på plass og fiksa linja. Sakene ble da tilslutt fikset.

 

MEN; dette var 14 dager forseint, og 30 samtaler for mye (30*30=900 minutter i kø) og garantert 60 brutte løfter om tilbakering og generell fiksing.

 

Ringte igjen til sentralbord istedet for support, fikk fakturaavdelingen til å se på saken og fikk da kreditert første faktura pålydende 1266,-!! :thumbup:

 

Så mitt beste tips er om man har hatt problemer med support idiotene deres, ring sentralbord, og forklar at de ikke gjør jobben sin, be om oppringning fra gruppelder. Ventet i 14 dager før jeg gjorde det, det resulterte i fiksing i løpet av 3 timer og 1266 kroner spart!

 

Good luck!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja! For noen måneder siden klikka internetten her i en hel helg.. Jeg venta til mandagen for å se om det ville fungere da, (jeg trodde det bare for noe problemer i sentralen), men neida.. Ingenting viste seg til å bli ordnet av seg selv, så jeg ringte support da og da var jeg midlt sagt forbanna! Da jeg traff den forbanna telefonsvareren så fikk jeg beskjed om "du er nr 33 i køen" Jeg ble så forbanna at jeg ringte til sentralbordkjerringen og spurte hva i #&%#" de holder på med!? Hun greide visst ikke å svare meg, så da ble jeg enda mer forbanna.. "Er det meningen at jeg skal sitte her i flere timer før jeg har kommet frem som nr 1 i køen også har dere tjent rått på det ved at dere tar dere betalt for de som skal stå i telefonkø!? Da sa jeg fytti "%&"#&/ og la på..

Ojda... arrogant kunde som blåser seg opp og spør "hva i h***ete de driver med når noe går feil for en gang skyld... uff....

 

-Ting kan gå galt og GÅR galt. Ikke noen vits å bli forbanna fordi noe galt skjer en gang og før den andre part har fått mulighet til å ordne opp.

 

-Sentralborddama vet vel ikke noe om support... hun er der for helt andre ting. Og hun fortjener ikke kjeft for noe andre har ansvaret for.

 

-NGT tjener ikke penger på at folk venter lenge i telefonkø. Det er det Telenor som gjør.

 

Så lær deg litt om hvordan verden fungerer før du kjefter på en kundebehandler bare noe plutselig går galt, og før de har fått muligheten til å fikse problemet. Dette var ikke engang deres feil, men noe som hadde slått seg vrangt i routeren. Skjer det aldri noe feil med ditt utstyr?

Lenke til kommentar

Ehh, hvilken planet er det du kommer fra?

 

Dette er ikke FØRSTE gang jeg har hatt problemer. Hvis du har lest innlegget så nevner jeg bla den gangen routeren min skulle komme, hvor det gikk evigheter før jeg fikk den. Fikk den vel ca 4-5 uker senere enn lovet. Og når jeg endelig fikk den så hadde jeg vel store problemer i et par ukers tid før linja var skikkelig oppe.

 

Pluss at jeg har hatt problemer med dem tidligere anledninger.

 

Hvis du også leser andre tråder her på forumet så vil du se at faktisk en god del er missfornøyd med NGT, og spesielt supporten deres.

 

Kan begynne å ramse opp flere episoder, men sitter på jobb, og må faktisk jobbe litt også.. :p

 

Btw, du jobber vel ikke for NGT Afseth............?? :roll:

 

Edit: Du snakker om at de må få sjangsen til å rette opp problemet, De har nå hatt ca 1 mnd på seg.......... Synes det bør være god nok tid......

 

NGT er bra.......så lenge du ikke har/får problemer.....

Endret av MoNoXiDe
Lenke til kommentar
Ja! For noen måneder siden klikka internetten her i en hel helg.. Jeg venta til mandagen for å se om det ville fungere da, (jeg trodde det bare for noe problemer i sentralen), men neida.. Ingenting viste seg til å bli ordnet av seg selv, så jeg ringte support da og da var jeg midlt sagt forbanna! Da jeg traff den forbanna telefonsvareren så fikk jeg beskjed om "du er nr 33 i køen" Jeg ble så forbanna at jeg ringte til sentralbordkjerringen og spurte hva i #&%#" de holder på med!? Hun greide visst ikke å svare meg, så da ble jeg enda mer forbanna.. "Er det meningen at jeg skal sitte her i flere timer før jeg har kommet frem som nr 1 i køen også har dere tjent rått på det ved at dere tar dere betalt for de som skal stå i telefonkø!? Da sa jeg fytti "%&"#&/ og la på.. Deretter ringte jeg til den supporttellefonen som de tar 25,- minuttet! Men der var det 1 ring og jeg fikk hjelp! Det hele var at jeg måtte resette den routeren ved å holde en penn i et lite hull for at det skulle fungere igjen!

Koster det mer enn vanlige tellerskritt å ringe support for NGT? Dersom det ikke gjør det, så driter du deg loddrett ut når du kjefter på dem for å ta seg betalt for at du sitter i kø.

 

Du driter deg også ut når du forventer at de på sentralbordet på hovedkontoret skal kunne svare på support. Det er en grunn til at de har egne kundeservicenummer. Dersom det å være uten nett en helg var så forferdelig ille, så får du betale for bedriftsabonnement og en annen service. Om du er så avhengig av forbindelsen din at nedetid ikke kan tolereres, så går du ikke for forbrukerprodukter, enkelt og greit.

 

Og det hele koker ned til at du bare trengte å resette routeren, noe du hadde gjort før du ringte support om du hadde giddet å bruke en halv hjernecelle.

 

Det er kunder av den sorten du viser deg å være som sørger for lange ventetider hos support. 99% av kundene er greie og tar kort tid å hjelpe. Den siste 1% er folk som egentlig ikke har peiling, ikke har prøvd noe selv og som sitter og kjefter, banner og skriker istedet for å høre på hva som blir foreslått. Denne 1% tar opp 90% av arbeidsdagen hos folk som jobber med support og kundeservice.

Lenke til kommentar

-Sentralborddama vet vel ikke noe om support... hun er der for helt andre ting. Og hun fortjener ikke kjeft for noe andre har ansvaret for.

 

-NGT tjener ikke penger på at folk venter lenge i telefonkø. Det er det Telenor som gjør.

 

Så lær deg litt om hvordan verden fungerer før du kjefter på en kundebehandler bare noe plutselig går galt, og før de har fått muligheten til å fikse problemet. Dette var ikke engang deres feil, men noe som hadde slått seg vrangt i routeren. Skjer det aldri noe feil med ditt utstyr?

Jeg syntes virkelig synd på sentralbord dama hos NGT, var oppe der og henta ut routeren min. da linja mi ble kobla opp. telefonen stod ikke ro i et sec de 10min jeg venta der. + at hun skal ta seg tid til andre folk/ting som dukker opp.

 

ting ordner seg stort sett, har vært i kontakt med kundeservice, 1 gang anngående et problem med at jeg får ny ip 1-2ganger daglig, ble ordna etter et par dager.. :thumbup:

Lenke til kommentar

IKKE gå over til LOS iallefall, linja klikker hver halvtime, dermed må man resette modemet (dra strømkabelen inn og ut av modemet) og vente 30sec. før det funker igjen. for ikke å snakke om de gangene man må vente i timesvis før ting ordner seg.

 

hvis ikke ting ordner seg med NGT så gå over til Telenor: det funker :thumbup:

Lenke til kommentar

/TEE : Det er ikke alle som har fasttelefon eller mobiltelefon med et ok abonnemant, bruker man for eksempel kontantkort så går man tom (saldo 150kr) før man kommer igjennom på support, i alle fall på den vanlige support linja.

 

Er enig med deg på noen punkter, men har selv erfart mange idiotiske problemer med Nextgentel som ikke har med feil fra min side, men manglende kundeservice og oppfølgning. Er litt lei av å fortelle om ngt og mine problemer med de men tar en kjapp oppsumering :

 

1.- Problemer med første bestilling : 2002 - Ventetid 6 måneder.

2-. Problemer ved overføring av abonnemant til annen kunde, viderefakturering 6 måneder, inkassokrav og dobbelfakturering. Feil i fakturasystemet og regelrett trakasering av postkassa mi av inkassoerklæringer fra Lindorf. Tok 3 Måneder å rydde opp (uttalige telefonsamtaler fram og tilbake).

3-. Problemer med ny linje da det så ble bestilt på nytt, leveringstid denne gangen 3 måneder (hadde blitt lovt god service som kompensasjon for alle problemene mine).

 

Har erfart at Kundeservicen har brukt om lag 35min i snitt uansett når jeg har ringt dem, (til slutt begynte jeg å ringe nettop etter åpningstid) og har erfart at man kan stole på dem like godt som punktualiteten til NSB.

 

Synnes heller ikke 25kr/min er veien å gå for NGT sin kundeservice men så lenge de pengene brukes til å sørge for flere kundebehandlere så er vel alt ok.

 

Solskinnshistorie til slutt da :

 

Fikk jo noen klekkelige kompensasjoner da for alle problemene mine, blandt annet en hastighet på 4000/800 helt til jeg flyttet i desember i fjor, da så det ut som det kom til å bli problemer på nytt men etter en telefonsamtale så ordnet de med flyttinga og den kom kun 4 uker etter skjema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...