Gå til innhold

Hjelp - Servern Funker Ikke


Anbefalte innlegg

Jeg klarer sette opp en cs server fint, og steam (hlds eller hva den heter) sier den er oppe å går, men den er ikke online ifølge HLSW og folk jeg fikk til å teste ipen. Hva kan være grunnen?

 

Jeg følgte råd fra sofTest og luxus, og routern jeg har skal nå være fikset slik at port 27020 er åpen. (les mer her...)

 

For å ha nevnt det, DC++ funket fett i active mode da jeg åpnet en port i routern, og firewallen. (Kontrollpanel-> Sikkerhetssenter -> Windows Brannmus -> Unntak) Derfor synes jeg det er utrolig rart at det ikke funker med online server når jeg har gjordt samme unntak som jeg har gjordt med DC++.

 

Servern satt jeg 100% sikker på INTERNET og ikke noe annet. Det rare er at når jeg tar HLSW opp og limer inn ipen kommer det opp TIMEOUT (34m 20s) osv. Høyreklikker jeg

og velger TRACE ROUTER på timeout-servern min kommer det opp følgende:

 

#:1 (en serv.)

Ping: 2 (pingen)

Ø Ping: 2.0

Diff: 2.0

IP: ???.???.?.? (her kommer det opp tall)

Reverse DNS: ??????? (host name)

Provider: LAN (vises også på online servere)

Ping Graph: ............ (viser en graf)

 

Ping, Ø Ping og Diff varierer hele tiden så det vil jo si den er oppe, men hvor?

 

Takker for oppmerksomhet og håper noen geniale svar vil dukke opp! =)

Endret av cortec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke roen på routern i det hele tatt, følger bare guider og da går det som regel bra. NAT er? Og hvor kan eg eventuelt skjekke om eg har det?

 

Er jo litt mystisk at porten til DC funker og ikke CS Servern sin, har jo gjordt akkurat samme innstillinger. Åpnet 1 port for hver osv som nevnt over.

 

Er det noe svar på hvorfor DC++ virker fint?

 

Men tilbake til routern... venter nytt svar =).

Endret av cortec
Lenke til kommentar
Jeg har ikke roen på routern i det hele tatt, følger bare guider og da går det som regel bra. NAT er? Og hvor kan eg eventuelt skjekke om eg har det?

 

Er jo litt mystisk at porten til DC funker og ikke CS Servern sin, har jo gjordt akkurat samme innstillinger. Åpnet 1 port for hver osv som nevnt over.

 

Er det noe svar på hvorfor DC++ virker fint?

 

Men tilbake til routern... venter nytt svar =).

Det med DC skal funke uansett.

Skriv ipconfig i et kommandovindu, og se om IP-adressen du får opp, stemmer med den du finner på www.whatismyip.com. Gjør den ikke det, har du NAT.

 

Dog, verdt å nevne at dette ikke nødvendigvis betyr at du ikke kan få det til, men jeg har iaffal hatt store problemer med det.

Lenke til kommentar

Begge ipene er totalt forskjellig, så da har jeg vel NAT da. dessverre eller ka jeg nå enn skal si :/ . Sosohal du sier det er vanskelig å få det til da? Orker du forklare det nærmere eller?

 

Og til deg XoRc, så skal ikke det være noe problem fordi jeg har spesifisert at 27020 skal brukes til hlds. I tillegg har eg også brukt / prøvd port 27015 og ingenting funker.

 

Det ligger nok noe mer komplisert bak dette som Sosohal sier med NAT.

Lenke til kommentar

Kan jo gi hammeren en oppgave å løse da :D , eller på den fine måten, koble av routern. <-- dette kommer vel ikke på tale siden det er en bærbar som må ha routern for i det hele tatt ha tilgang til internett.

 

Arh, fins det noen som helst guide som kan hjelpe så ikke nøl med å skriv svar ok.

 

Takker for all hjelp jeg har fått til nå!

Lenke til kommentar

De to routerene jeg har hatt har vært veldig enkle å sette opp til sånt :)

SMC kabelrouter og 3COM trådløs router har hatt ett veldig fint panel for å forwarde porter.

Har du NGT eller Firstmile eller noe så har du kanskje en litt annerledes router. Finn merket på routeren din og søke etter portforwarding eller noe på google, så kanskje du finner noe. Eventuelt se i manualen.

Lenke til kommentar

For at serveren skal vises i serverlisten må du åpne UDP-portene 6003 og 7001.

 

For at du selv skal koble til en server, må serveren og du (klienten) bruke forskjellige porter. Dette gjelder så fremt dere har samme IP, noe dere har hvis server og klient kjører på samme maskin.

 

Du må også bruke den lokale IP-en for å koble til serveren selv.

Start - Run - cmd - ipconfig

Koble til eller legg IP-en du finner her til i favorittlista med servere.

 

Andre som skal koble til må bruke WAN IP, den du finner på: http://www.my-ip.dk/

 

Hvis det fortsatt er problemer kan du se om du finner funksjonen "DMZ" på ruteren din, aktiver den for din lokale IP. Men merk at du blir mindre beskyttet med hacker-angrep.

Lenke til kommentar
De to routerene jeg har hatt har vært veldig enkle å sette opp til sånt :)

SMC kabelrouter og 3COM trådløs router har hatt ett veldig fint panel for å forwarde porter.

Har du NGT eller Firstmile eller noe så har du kanskje en litt annerledes router. Finn merket på routeren din og søke etter portforwarding eller noe på google, så kanskje du finner noe. Eventuelt se i manualen.

Det er nok ikke så enkelt som port forwarding, men det DevN skriver, virker interessant. :------)

Lenke til kommentar
De to routerene jeg har hatt har vært veldig enkle å sette opp til sånt :)

SMC kabelrouter og 3COM trådløs router har hatt ett veldig fint panel for å forwarde porter.

Har du NGT eller Firstmile eller noe så har du kanskje en litt annerledes router. Finn merket på routeren din og søke etter portforwarding eller noe på google, så kanskje du finner noe. Eventuelt se i manualen.

Det er nok ikke så enkelt som port forwarding, men det DevN skriver, virker interessant. :------)

det er nok det, men man må jo ta de riktige portene såklart... :p

Lenke til kommentar
De to routerene jeg har hatt har vært veldig enkle å sette opp til sånt :)

SMC kabelrouter og 3COM trådløs router har hatt ett veldig fint panel for å forwarde porter.

Har du NGT eller Firstmile eller noe så har du kanskje en litt annerledes router. Finn merket på routeren din og søke etter portforwarding eller noe på google, så kanskje du finner noe. Eventuelt se i manualen.

Det er nok ikke så enkelt som port forwarding, men det DevN skriver, virker interessant. :------)

Tja, glemte å nevne det med dmz host greiene, men ellers så funker det veldig fint her. :)

Lenke til kommentar

All informasjon jeg har fått i dette forumet har jeg prøvd uten å lykkes :/.

Fikk mye hjelp av Tagert (som selv har en NAT server,) på msn. Han kjører servern i linux og har servern oppe 24/7. Min plan var server (ikke oppe 24/7) på windows og å kjøre den i my games - > tools - > dedicated serv.

 

Det går sikkert an å kjøre en NAT serv på windows men skal jeg klare det må jeg nesten få hjelp av en som kjører NAT serv på windows selv.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig går det an. Har kjørt HTTP, FTP og dedikert CS-server på Windows, bak NAT. Funket fint.

 

Kan være noen problemer å få det til å virke "world wide" av og til, men har klart det alltid tror jeg.

 

Problemet er å gi deg en direkte løsning på problemet. Er lettere å bare kunne sette seg ned foran PC-en, for å prøve seg fram selv.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...