Gå til innhold

Skjermproblemer, sliter i spill.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp fått tilbake min Elitegroup G551 tilbake fra reprasjon, hvor de bytta ut hovedkortet (dvs, skjermkortet ol.)

 

Man skulle da tro pcen var helt feilfri, men neida. Allerede fra første sekund når jeg skulle spille så begynte et par piksler i midten av skjermen og nedover å flimre, og en annen piksel blei helt hvit. Og i 2/3 (World of Warcraft, HL2 og BF 1942) spill så "klikker" musa, den viser bare nå jeg beveger på den, og da ser den ganske bugga ut.

 

Jeg har DirectX 9.0c og de nyeste Omegadriverene. Da jeg fikk igjen pcen, så hadde jeg samme driveren som før hadde virket, men virka ikke da. Hjalp ikke å oppdatere driveren.

 

Noen som veit hva som feiler pcen? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også en G551 med noe av de lignende problemene. Bakgrunnen blir full av ca 3mm lange streker og mange av ikonene på skrivebordet forsvinner. Dette skjer etter jeg har spillt et spill som krever litt grafikkytelse. Om jeg restarter maskina så forsvinner strekene, for å så komme uprovosert tilbake senere. (uten at jeg spiller). Følgende ting har jeg funnet ut kan kanskje være galt.

 

1: Grafikkortet klarer ikke å kjøle seg skikkelig ned. (maskina blir veldig varm oppe ved venstre hjørne)

2: Det er noe feil med standarddriverne til ATI Mobility Radeon 9000

3: Det er en eller annen hardware feil

 

Svar og hva jeg har testet:

 

1: Om problemet først oppstår så kan problemet fortsatt være der om maskina har stått av i et døgn. Derfor er varmen i første omgang ikke aktuell

2: Jeg har hentet de aller nyeste (tror jeg) grafikkdriverne til dette kortet (Juni 04), og problemet kommer tilbake

3: Når jeg installerer driverne på nytt så kommer problemet tilbake etter en stund

4: Jeg har formatert maskina, og den holder seg fin helt til at jeg spiller et spill.

5: Når jeg kjører DXDiag (når problemet er der) så klarer den ikke å kjøre test 2 og 3 på Direct3D testen.

 

Konklusjon:

Det er noe feil i ATI's grafikkdrivere når det kommer til kjøring av 3D. Virker som at den ikke klarer å hente inn og kjøre alle filene som driveren "inneholder".

MEN ville ikke alle med ATI MR 9000 hatt det samme problemet da?

Inget svar å få av Multicom enda. Venter i spenning :)

 

 

Avance

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Hei..hva i alle dager er dette?jeg har seriøst det samme problemet..på to av mine pcer.. det skjedde plutselig etter endag hjemme hos meg,min nye dell pc først--og nå idag min lap-top..gir ingen mening..dell pcen får jeg garanti på så de kommer å henter den etter påske..men er dette ett virus eller-+siden laptop har det og--send meg mail på [email protected] hvis man finner en løsning

Endret av Lucian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...