Gå til innhold

Hvordan få høyere hastighet på BitComet med NGT...


Mp5

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har NGT Bravo 1450/384 og en Netopia 3351 router. Når jeg laster ned med BitComet pleier jeg å ligge på mellom 2-20KB/s, og jeg er ganske grønn på PortForwarding så jeg trenger litt hjelp. Jeg har ikke fast ip, så når jeg pinger pcen min i cmd, så får jeg ip: 10.0.0.2. Jeg klarer og komme meg inn i telnet, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre etter det. Når jeg går inn på http://ip.fergusons.dk/ får jeg opp at ipen min er 80.202.xxx.x. Jeg tror dette er IPen til routeren min (rett på meg hvis det er feil). Så please hjelp meg, hva må jeg gjøre for å få høyere nedlastingshastighet på BitComet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere ting du kan gjøre for å forbedre hastigheten. For det første er det en fordel å åpne en port dedikert til BitTorrent. For det andre kan det være en fordel å begrense opplastingen din litt, så ikke linja di blir strupet. Dette kan du gjøre ved hjelp av et program som netlimiter, eventuelt kan du bruke bitTorrent klienten azureus der du kan begrense opplastingen i selve programmet (mulig dette kan gjøres i BitComet også).

 

"10.0.0.2" er din IP på nettverket, mens "80.202.xxx.x" er en IP du er tildelt av din ISP.

Lenke til kommentar

Ok, jeg har åpnet porten, og sotte ned uploadingshastigheten. Jeg har fått, litt bedre speed nå. Men jeg har noen andre spørsmål også, er det noen som vet hvorfor jeg får samme ip på begge de to maskinene min? Jeg får altså 80.202.xxx.x ipen på begge maskinene når jeg sjekker http://ip.fergusons.dk/. Jeg har lenge prøvd å sette opp ftp server, men det har aldri virket... Det kommer bare opp at serveren starter på 10.0.0.2 og jeg kommer ikke inn på serveren via 80.202.xxx.x ipen. Noen som vet hva jeg må gjøre? Jeg har prøvd NO-IP, lagd meg en account, lastet ned programmet, skrev inn brukernavnet og passordet, men det skjedde ingenting. Noen som vet hvorfor? Hadde kansje vært kjekt med en guid :yes: Håper noen kan svare, jeg vil veldig gjerne sette opp en ftpserver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...