Gå til innhold

Overopphetning av CPU - Tt Bigwater


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte vannkjøling for noen uker siden, jeg testkjørte det i to dager, så satte jeg inn GPUblokken. Ca.1 uke etter (idag) satte jeg inn CPUblokken. Innstalasjonen av bloken gikk greit og jeg startet opp pcen.

 

Etter at jeg hadde startet opp pcen startet jeg MBM og så tempen, den var 24C, så jeg ante fred og ingen fare. Fordi alt så fint ut gikk jeg opp en etasje og kom ned ca 2 min senere, og da var pcen av. Jeg kjente på CPUblokken, og den var glovarm (gjorde vondt). Den har nå kjølt seg helt ned og jeg har prøvd å starte den og det som skjer er at lysene i pcen blinker i 1/10 sekund, så er den av igjen. Jeg har prøvd å restarte BIOS, samme skjer.

 

Har noen en ide om hva jeg kan gjøre?

 

Har jeg garanti? Alt var satt sammen riktig og ikke overklokket...

 

Har noen enda en ide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt sikker på at flatene rørte hverandre, og jeg skrudde hardt til. Jeg brukte restene fra det som var på fra før, det var AS 5. Men det burde da ikke ha så mye å si? Jeg har ikke overklokket eller noe sånnt noe... Har ikke AMD64 prosessorere noen form for beskyttelse? Slik at de klokker seg ned...

 

EDIT: Hvordan er det med garanti? Det var ingen form for lekasje, cpu og vannkjøling er kjøpt fra samme stedet. Montert riktig i forhold til bruksanvisningen.

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Jeg er helt sikker på at flatene rørte hverandre, og jeg skrudde hardt til. Jeg brukte restene fra det som var på fra før, det var AS 5. Men det burde da ikke ha så mye å si? Jeg har ikke overklokket eller noe sånnt noe... Har ikke AMD64 prosessorere noen form for beskyttelse? Slik at de klokker seg ned...

 

EDIT: Hvordan er det med garanti? Det var ingen form for lekasje, cpu og vannkjøling er kjøpt fra samme stedet. Montert riktig i forhold til bruksanvisningen.

Du må bytte goop etter du har tatt den av!

 

tror AMD64 hadde overoppheting beskyttelse.

Lenke til kommentar
Kan da umulig ha så mye å si om jeg brukte gammel eller ny goop, det er jo i såfall ikke snakk om mer enn max 10°C det er snakk om!

du sier noe der.

 

er pumpen 12V eller 220V?

 

om den er 12V kan du prøve og låne en venn sin PSU og teste om den er gåen.

 

med 220V er det jo bare til og sjekke

Lenke til kommentar
Føyer meg til de andre. Man burde bytte goop hver gang. Hvor mye var igjen og hvordan så den ut om jeg tør spørre ? :roll:

hehe enig der. mange som gjør feil med goop. (antakeligvis derfor ok.no har laget en guid til dette)

 

men siden cpu-blokken har gått til pers (noe som ikke er sååå uvanelig i BW) så er nok skjermkortet gefucked ^^

 

små synd dette :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...