Christian86 Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 var det jeg og tenkte, men faren min er veldig imot det objektivet. Mye pga spennet 70-300. Dog var Tyskland dyrere enn Norge, saa vi skal se i Polen
Black Star Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 70-300D med ED glass er bedre enn G versjonen. Du vil merke noe forbedret skarphet og mindre vignettering. Den koster omtrent det dobbelte, men det mener jeg det er verdt.
Kristallo Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 70-300D G har ikke merkbar vignettering på D70 siden bildesensoren er mindre enn en filmrute. Problemet her er at 3500 kr er veldig lite for kvalitetsoptikk. 70-300D ED er antakelig det beste du får til den prisen. Det er 2,58 ganger dyrere enn G versjonen. For tilfeldig bruk så er det ikke verdt prisforskjellen og er man virkelig seriøs så burde man kjøpe noe sånt som Nikon Nikkor AF 80-200mm f/2.8D ED som er 2,9 ganger dyrere enn 70-300D ED. For enklere hobbybruk på stramt budsjett så sitter man igjen med 70-300D ED som eneste valget hvis man ikke vil gå for Sigma eller et annet merke som neppe vil gi noe bedre kvalitet.
Dykkern Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Jeg er veldig enig med Kristallo. Hvis budsjettet for overskuelig fremtid er låst til dette beløpet (ca 3000 kr) så vil 70-300D ED være det beste valget. Ingen innsigelser. Men selv er jeg veldig fornøyd med løsningen jeg har med 70-300G som et lett og greit telezoom som jeg ga så lite for at jeg hadde råd til å finne i hvilken grad jeg virkelig trengte noen zoom. Men har man i utgangspunktet god oversikt over hva man trenger og hvor mye man er villig til å betale så er det vel bare å gå inn i det pris/kvalitets-segmentet og handle. Men igjen: Jeg synes Kristallo oppsummerer dette veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå