jaymz Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 (endret) Har et Thompson speedtouch 510i (tele2). Har sett at det er flere som har hatt trøbbel med denne routeren. Det som skjer når jeg skriver ip-adressen til routeren (10.0.0.138) i nettleseren min er.... nada. Er dette feil ip? Jeg er ganske grønn på dette, og klarer ikke finne noen svar ut i fra de andre innleggene som gjelder samme router. Skal bruke emule. Dersom det skulle ha noe å si for hvilke(n) port som skal opp... Håper noen tar seg tid til å svare på dette under innkjøringen til påska God påske Edit: skriveleif Endret 19. mars 2005 av jaymz
Scortech Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 porter som skal åpnes er følgende Ports The following list shows the ports used by eMule when using it's default settings. If you change anything in Preferences -> Connection you will have to take the changes into account when configuring your firewall or router. 1) Local Port: 4662 Remote Port: any Protocol: TCP Direction: incoming Purpose: Client Port / Connections from other clients, Client to Client Source Exchange Note: You can change this port in Preferences -> Connection -> Client Port This port has to be forwarded in a router. Changing this port in Preferences you must also change the forwarding in the router 2) Local Port: any Remote Port: 4662 Protocol: TCP Direction: outgoing Purpose: Client Port / Connections to other clients, Client to Client Source Exchange Note: 4662 is the default port, but other clients may have different settings. Change the remote port to any when configuring a firewall 3) Local Port: 4672 Remote Port: any Protocol: UDP Direction: incoming Purpose: Clients source asking / extended eMule protocol, Queue Rating, File Reask Ping Note: This port has to be forwarded in a router. Changing this port in Preferences you must also change the forwarding in the router. If you are not able to forward this port check the disable box in Preferences -> Connection -> UDP Port 4) Local Port: any Remote Port: 4672 Protocol: UDP Direction: outgoing Purpose: Clients source asking / extended eMule protocol, Queue Rating, File Reask Ping Note: 4672 is the default port, but other clients may have different settings. Change the remote port to any when configuring a firewall 5) Local Port: any Remote Port: 4661 Protocol: TCP Direction: outgoing Purpose: Connection to server Note: 4661 is the default port of a server. Many server use different ports. Configuring a firewall the remote port again changes to any. 6) Local Port: any Remote Port: 4665 Protocol: UDP Direction: outgoing Purpose: Source asking on servers Note: Servers using the default port 4661 TCP (see #5) automatically set their port for source asking to 4665 UDP. If a server uses a different port in #5 the corresponding UDP port is set to [Connection Port + 4]. For firewalls the remote port here is any. 7) Local Port: 4711 Remote Port: any Protocol: TCP Direction: incoming Purpose: Webserver Note: This is the default port for the web interface. When using a router this port has to be forwarded or no connection to the webserver will be possible
agvg Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Har et Thompson speedtouch 510i (tele2). Har sett at det er flere som har hatt trøbbel med denne routeren. Det som skjer når jeg skriver ip-adressen til routeren (10.0.0.138) i nettleseren min er.... nada. Er dette feil ip? Er ikke disse satt opp som brigde når Tele2 bruker dem, da har de ikke noen porter og åpne i og med allt passerer rett igjenom.
jaymz Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Skrevet 19. mars 2005 (endret) Takk for svar. Hvordan kan jeg finne ut om "alt passerer igennom". Vil det si at jeg bare kan installere emule og kjøre det uten å gjøre noe mer? Edit: Hvilken versjon av emule anbefaler dere? Endret 19. mars 2005 av jaymz
hechr Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Jeg har sammme problem hva er emule......hvor får jeg ta i dette? HEHCR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå