Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedtouch 510i. Åpne port. Feil ip?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har et Thompson speedtouch 510i (tele2). Har sett at det er flere som har hatt trøbbel med denne routeren. Det som skjer når jeg skriver ip-adressen til routeren (10.0.0.138) i nettleseren min er.... nada. Er dette feil ip?

Jeg er ganske grønn på dette, og klarer ikke finne noen svar ut i fra de andre innleggene som gjelder samme router.

Skal bruke emule. Dersom det skulle ha noe å si for hvilke(n) port som skal opp...

Håper noen tar seg tid til å svare på dette under innkjøringen til påska

God påske

Edit: skriveleif

Endret av jaymz
Videoannonse
Annonse
Skrevet

porter som skal åpnes er følgende

Ports

The following list shows the ports used by eMule when using it's default settings. If you change anything in Preferences -> Connection you will have to take the changes into account when configuring your firewall or router.

1) Local Port: 4662

Remote Port: any

Protocol: TCP

Direction: incoming

Purpose: Client Port / Connections from other clients, Client to Client Source Exchange

Note: You can change this port in Preferences -> Connection -> Client Port

This port has to be forwarded in a router. Changing this port in Preferences you must also change the forwarding in the router

2) Local Port: any

Remote Port: 4662

Direction: outgoing

Purpose: Client Port / Connections to other clients, Client to Client Source Exchange

Note: 4662 is the default port, but other clients may have different settings. Change the remote port to any when configuring a firewall

3) Local Port: 4672

Protocol: UDP

Purpose: Clients source asking / extended eMule protocol, Queue Rating, File Reask Ping

Note: This port has to be forwarded in a router. Changing this port in Preferences you must also change the forwarding in the router.

If you are not able to forward this port check the disable box in Preferences -> Connection -> UDP Port

4) Local Port: any

Remote Port: 4672

Purpose: Clients source asking / extended eMule protocol, Queue Rating, File Reask Ping

Note: 4672 is the default port, but other clients may have different settings. Change the remote port to any when configuring a firewall

5) Local Port: any

Remote Port: 4661

Purpose: Connection to server

Note: 4661 is the default port of a server. Many server use different ports. Configuring a firewall the remote port again changes to any.

6) Local Port: any

Remote Port: 4665

Purpose: Source asking on servers

Note: Servers using the default port 4661 TCP (see #5) automatically set their port for source asking to 4665 UDP. If a server uses a different port in #5 the corresponding UDP port is set to [Connection Port + 4]. For firewalls the remote port here is any.

7) Local Port: 4711

Purpose: Webserver

Note: This is the default port for the web interface. When using a router this port has to be forwarded or no connection to the webserver will be possible

Skrevet
Har et Thompson speedtouch 510i (tele2). Har sett at det er flere som har hatt trøbbel med denne routeren. Det som skjer når jeg skriver ip-adressen til routeren (10.0.0.138) i nettleseren min er.... nada. Er dette feil ip?

Er ikke disse satt opp som brigde når Tele2 bruker dem, da har de ikke noen porter og åpne i og med allt passerer rett igjenom.

Skrevet (endret)

Takk for svar.

Hvordan kan jeg finne ut om "alt passerer igennom". Vil det si at jeg bare kan installere emule og kjøre det uten å gjøre noe mer?

Edit: Hvilken versjon av emule anbefaler dere?

Endret av jaymz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...