Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Store volt-problemer på PSU. PC vil ikke på igjen!


Anbefalte innlegg

Hei.

Dreiv å spilte litt Half-Life2 Deathmatch for et par minutter siden. Plutselig legger det seg ned av seg selv og Corecenter (MSIs klokkeprogram) dukker opp og begynner å ule samtidig som det blinker 3.9v der det egentlig skal være 3.3v. Det er mulig det også var 5v det stod 3.9v på, var litt vanskelig å se i farta. Ihvertfall, ett sekund senere skrur PCen seg av.

 

Hver gang jeg prøver å skru den på nå, ser man lysdiodene på PCen skru seg såvidt på i ett lite øyeblikk, og så blir dem fort mørke igjen. Ingen annen reaksjon fra PCens side.

 

Har prøvd å dra ut alle strømkabler, og når jeg jumpstarter PSUen, ser man at vifta i PSUen skrur seg på i et raskt øyeblikk, og deretter av igjen.

En ting jeg er litt bekymra for er at jeg har drivd å lodda en del strømkabler for å gjøre det litt ryddigere inne i PCen. Jeg tviler egentlig på at noen av loddepounktene kan ha kortslutta, men man vet nå aldri.

Noen tips om hva som egentlig har skjedd her og hva jeg kan gjøre med det?

 

Forøvrig er PSUen min en Chieftech 300w.

 

Hjelp :cry: skal på TG snart...ikke morsomt å ha en ødelagt PC når jeg står der borte i Hamar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe sier meg at CPU'en din har tatt kveld. [usikker modus]Dersom CPU'en ikke virker tror jeg pc'en vil ha en slik reaksjon som din har nå.[/usikker modus]

 

Du nevnte at du trodde at den kanskje viste 5v. Det tror jeg er farlig nær hva en cpu kan takle.

 

EDIT: psu, tror det samme gjelder der?

Endret av joda_321
Lenke til kommentar

Uhm...det skjedde igjen. Nå har den nekta å starte i over en time. Derfor bruker jeg en tilovers-PSU akkurat nå. Trenger flere tips om hva dette problemet egentlig kan være...

 

Hva skjer egentlig om noen loddepunkter er kortslutta, hvordan reagerer PSUen da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...