Gå til innhold

Forskjell på SB Audigy kort?


Gjest Slettet-ldqD5Jjg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-ldqD5Jjg

Ja, jeg har jo skjønt det da.

 

Det er hardwaren jeg tenker på som f.eks denne FireWire porten.

 

Er kortet det samme, eller er de ikke det?

 

I såfall vis de er det. Kan det ikke ha noen hensikt å betale 1000 kr ekstra for litt programvare. Vist en kjøper Audigy Platinum.

 

Arild F. :roll:

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har faatt med meg, er kortet det samme.

Ja, det er SB-1394, Creative Technologies versjon av IEEE-1394 (FireWire).

Naar du betaler ekstra for f. eks. Platinum, faar du med en liten boks som monteres inn i fronten paa kabinettet ditt. Der er det dr0ssevis av in/outputs,

volum kontroll og FireWire slot.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ldqD5Jjg

Hummm. Er det ikke SB Audigu Platinum Ex som har denne ekstra boksen med kontakter da??

 

Det finnes i hvertfall 3 typer av dette kortet også som med SB Live serien.

 

Men vist selve kortet er det samme, så er det greit...

 

Mvh

 

Arild F. :roll:

Lenke til kommentar

...

Finnes det ingen audigy uten firewire? jeg har ikke bruk for firewire, og hadde jeg trenkt en hadde jeg kjøpt et firewire kort!...

 

Må si at jeg ikke skjønner tankegangen til creative her. Eneste argumentet de har på sidene sine er at man kan sette opp nettverk med firewire, geez, man har da nettverkskort!

Lenke til kommentar

Dipso, FireWire kontakten kan brukes til andre ting også utenom nettverk. Som du sier så burde kanskje Creative nevne flere ting man bruke det til, f.eks. videoredgering, div. eksterene enther.

 

Firewire porten kommer opp som egen enhet i Device Manager og kan brukes til alt som har Firewire tilslutning.

 

Kjøpte selv bulk utgaven av Audigy Player for 795kr hos Komplett i Oslo. Meget fornøyd så langt.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt det at den kan brukes til flere ting, men pointet mitt er; hva i granskauen har en firewire port å gjøre på skjermkortet? Hvis jeg vill ha firewire, så skaffer jeg meg det, er ikke værre. Hadde håpet det fantes et billigere audigy kort uten firewire, da jeg har null og nix bruk for det. (nå iaffal)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...