TCi Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Dersom du har Windows XP: start -> kjør -> cmd skriv systeminfo så får du opp uptime tiden, om du trenger noe mer avansert så sjekk ut Samurize (samurize.com).
Tee_Kay Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Skrevet 17. mars 2005 Dersom du har Windows XP: start -> kjør -> cmd skriv systeminfo så får du opp uptime tiden, om du trenger noe mer avansert så sjekk ut Samurize (samurize.com). sånn så dette er det jeg skal bruke snmp til
TCi Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 (endret) Kontrollpanelet -> legg til fjern programmer -> Legg til fjern Windows komponenter Der haker du av "Managament and Monitoring Tools". Mer vet jeg ikke Her er guider som viser hvordan det settes opp: http://www.codeproject.com/internet/SNMP_A...DLL__Part2_.asp http://www.paessler.com/manuals/prtg_traff...wsnt2000xp1.htm Endret 18. mars 2005 av TCi
Pantera Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Å sette opp snmp er ganske enkelt. SNMP er bare en enkel nettverksprotokoll (som tcp/ip....bare enklere) Du må sette opp snmp trap destination (adressen til maskina som skal ta i mot snmp traps) og community-navn (er anbefalt å endre default...public/admin...) Community-navnene må også endres der du tar i mot snmp traps. I Win 2000/XP er det enkelt å endre dette. Bare å dobbeltklikke på servicen SNMP Service, og gjøre endringene i 'Feller (traps) og Sikkerhet (security). På maskina du skal ta i mot traps på må du endre i SNMP Trap Service. Regner med at du allerede har et program som skal behandle disse snmp trap'ene? mvh Pantera
Tee_Kay Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Skrevet 18. mars 2005 Nei. men jeg har satt den på nå slik som tCi sa. men php scriptet jeg kjører på serveren funker ikke :/
Pantera Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Der haker du av "Managament and Monitoring Tools". Hvis du bare gjør dette, så får du ikke med SNMP, for denne er ikke krysset av default. Merk 'Management and Monitoring Tools' og velg details. Merk av Simple Network Management Protocol, så vil det kanskje hjelpe... mvh Pantera
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå