Gå til innhold

Burde jeg fortsette med mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er level 20 mage nå, har ikke gaina så mange levels om dagen, har mer og mer mistet troa på mage.. føler liksom at ikke en mage har noe spesielt som er genuint, sånn som rouge som kan bli usynlig, eller hunters som kan ha pets, eller druid som kan shapeshifte osv. eller joda, en ting har mage.. jeg kan lage sauer! jess!

Jeg gleda meg ganske mye til å få blink, detta tenkte jeg at blei rått.. det jeg så for meg var Sorceressen fra Diablo II som teleporta av gårde i en forrykende fart!

Men.. til min store skuffelse kunne man bare blinke seg 20 yards av gårda.. og cooldownen var jo eviglang..

Alt jeg har møtt på av PvP er det jeg som taper, har gått endel rundt i Ashenvale, det eneste jeg tenker når jeg ser en fyr med rød skrift over hodet er: "Lag sau og løp fatamorgana!"

Har mista troa jeg.. vurderer å lage ny char..

Noen som har noen fornuftige grunner til at jeg burde fortsette?

Trenger det sårt :p

Blei mye whining det her, men men.

takker for svar på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Gjest member-60584
Skrevet

trur du bare er dårlig å spille... kompisen min som er mage. lvl48 atm taper sjeldent. de gangene han taper er når motstandern er høyere lvl, men det sier jo seg selv...

du trenger liksom ikke å frykte rogue heller...

Skrevet (endret)

Jeg er også mage.. Lvl 30. Pleier ikke å tape i PvP. Du må nok bare øve mer på "spille-teknikk". Mage er en helt super character, men det forutsetter at du kan spille bra med den og. Dette gjelder dog alle classes. ;)

Endret av Icywiz
Skrevet
Selv er jeg mage. Kunne ikke tenke meg noe annet.

Mage har høy damage.

Hvilken elemental går du?

Arcane / Frost

Skrevet

IMO er mage for svak. Jupps, de har en del utility, men det er sinnssykt lett å gjøre en feil og da er du død. Akkurat det hadde vel vært greit nok, og er vel som jeg forventer av mage-klassen, men de har ikke fått damage output som matcher svakhetene..

Du blir nok noe sterkere i pvp med 10-20 levels til, men om du virkelig har noe å se fram til vet jeg ikke.. Og på lvl60 stopper du opp, mens alle andre bare blir bedre og bedre.

PVM er heller ikke særlig interessant.. Du er en vann-dispenser som lager sauer nå og da, fjerner curses, og får av og til kaste aoe på mobs som er plassert ut kun så mage skal ha en hensikt.

For ikke å nevne downtime..

Skrevet

Syntes blink er overpowered jeg.. Jeg mener, som en pally feks (warrior og rogue uten spring burde ha samme prob.) kan jeg IKKE hindre de fra å flykte.. De kan jo **** meg blinke utav stun, er så sinnsykt irriterende.. De kan selv bestemme om de vil sloss (og dø), eller bare blinke bort.

Men har bare tapt mot en mage i duell en gang, og da hadde vi duellert 5-6 ganger på rad. Han ble bedre og bedre hver gang, og til slutt tok han meg. Counter spell er ond! :(

Men det jeg prøver å komme fram til her er at mage er gode hvis de spilles rett (som de fleste klasser:P).

Skrevet

Er selv fire/arcane mage (lvl 43), og synes det bare blir mer og mer morsomt. Du har potensialet til å gjøre mye dmg (fra avstand), creature-control (noe som gjør deg svært ettertraktet i instances) og heftige aoe-spells.

Det at du taper i dueller har vel mer å si på dine ferdigheter :p, for en god specca mage skal klare seg godt mot de fleste klassene. Jeg anbefaler at du laster ned diverse mage-pvp videoer for å få litt ideer om forskjellige taktikker.

Skrevet

Jeg er også level 43 Mage (Arcane/Frost) og må si jeg liker denne klassen veldig godt. I alle RPG jeg tidligere har spilt, har jeg alltid likt meg best som spellcaster. Derfor passer denne klassen meg helt perfekt.

Før retail var jeg usikker på hva jeg skulle bli av Mage eller Priest (Alliance), men bestemte meg for Mage. Noen ganger angrer jeg litt på det, for jeg liker å være etterspurt. Hvert 2. minutt i IF står det jo: Need healer for [sett inn random instance]. Det er aldri etterspurt aoe-mager eller dmg-dealere, men det kommer seg vel etterhvert som man nærmer seg lvl 60.

Elsker mage. Jeg tror du skal bytte klasse, ettersom det er ganske tydelig at spellcaster ikke er noe for deg. Bli Warrior. Jeg elsker å bli med i grupper med de. :)

Skrevet (endret)

Du kan jo lære deg å spille klassen.. spør forskjellige folk om kurs i å finne svakheten til den klassen de spiller.

Endret av A|3x
Skrevet

Det spørs jo egentlig hvordan du liker å spille. Jeg er selv en undead mage og for øyeblikket lvl 33. Fra jeg var lvl 26 og opp til 30 syntes jeg d ble kjedeligere å spille mage. Jeg snakte med noen andre mager og fikk hjelp av en mage i guilde til å ordne på talent pointsene og spellsa. Før jeg gjorde dette hadde jeg gått for bare frost talent treet, mens jeg når har gått for fire/arcane, noe som har gjort d myye kjekkere! Herlig å deale skikkelig med damage. Kanskje det er oppsette på magen din som har gjort det kjedelig? Eller så er du ikke den rette mage typen ;) ivertfall, lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...