Gå til innhold

Problematisk Raid0 innstallasjon(+flere problemer)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg fikk pc-en min i dag fra MPX. Med den bestilte jeg en ekstra sata harddisk. Jeg satte den i, og startet maskinen. Jeg gikk inn på ASUSs sata konfigurering, og satte de to SATA WD 250GB diskene i raid0. Så tok jeg en diagnose-test, som viste at den fungerte som den skulle.

Alt fint så langt, botsett fra at diskettstasjonen konstant lyser. Jeg starter XP-setupen, og trykke på F6 når innlasting av tredjeparts-drivere kommer opp. Den laster inn resten av driverene, og så kommer jeg til vinduet for innlasting av tredjeparts-drivere. Jeg trykke på A for å laste inn driveren fra diskettstasjon/CD-rom. Jeg setter inn disketten som jeg lagde med ASUSs raid-diskett-lage program, og trykker på enter. Beskjeden vent litt kommer opp, og 15 sekunder senere er jeg tilbake ved sett inn diskett i stasjon A: bildet. Om jeg går tilbkae og fortsetter setupen, får jeg opp at ingen systemdisker er funnet, sikkert pga manglende raid-drivere.

Hvordan skal jeg løse problemet?

Speks:

-A8N-Sli Deluxe

-Sony standard diskett stasjon

-Nec DVD-brenner

Og det andre skulle ikke være så viktig...

Endret av DezTruckTor
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er feilen i detaljer:

Filen txtsetup.oem forårsaket en uventet feil (512) på linje 1747 i d:\xpsprtm\base\boot\setup\oemdisk.c.

--------------------

Ganske uforstålig egentlig.....

Skrevet
Men nå fikk jeg pluselig samme feil, bare at 512 var byttet ut med 1024.....

Jeg har funnet ut feilen her:

Om man setter inn disketten før man får beskjed om det, tar windows og uskadliggjør disketten, dvs. ødelegge alt som ligger på den.

Skrevet
Men nå fikk jeg pluselig samme feil, bare at 512 var byttet ut med 1024.....

Jeg har funnet ut feilen her:

Om man setter inn disketten før man får beskjed om det, tar windows og uskadliggjør disketten, dvs. ødelegge alt som ligger på den.

Kjekt å vite ;) , hadde et Soltek-HK som jeg fikk samme melding, fant aldri ut hvorfor og det ble til at jeg kun brukte ide-disker. Men det var i 2003 og få visste noe særlig om install av OS på sata-controllere. :roll:

Skrevet

Da jeg kom til der jeg skulle skrive inn cd-keyen, så kom jeg på at jeg hadde rotet den vekk :cry: . Så nå må jeg LETE :no: .

Jaja, finner den vel tenker jeg, det var jo tross på størelse med en boks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...