Gå til innhold

ulyd i lyden ! hehe..


Anbefalte innlegg

Har ett problem med mitt Integrerte lydkort på MSI K8N neo2 hovedkort..

 

Opplever en "hissing" irriterende skurring i bakgrunnen.. denne lyden påvirkes og av diverse ting jeg gjør.. feks spiller film, lukker opp ned applikasjoner etc..

 

Noen tips til å bli kvitt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette et nytt problem, eller et som har vært der hele tida? Kikket litt på K8N neo2 "platinum" hos MSI såg ut til å ha 20pin ATX kontakt, stemmer det? Ei 24 pin PSU kan kanskje gi trøbbel da den ATX standarden ikke skal ha -5V, MSI har "sære" løsninger bl.a. mitt K8N Diamond må ha -5V i 24 pin ATX kabelen fra PSU for at lydkortet skal fungere. Har slik PSU som er "allsidig" passer "alle" 20 og 24 pin hovedkort, de korta som ikke har behov for -5V mangler sikkert baner i kortet for den spenninga..

 

Få litt mer spesifikasjoner av hele maskina kanskje noen bedre "råd" å motta da.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har vert ute får dette før.

Det var kontaktproblem på pluggene til høyttaler, mic og inn-linjen og i lydkortet. Prøv og ta ut pluggene og sette de inn igjen noen ganger.

Virker ikke dette så kan du pusse av de med en skurefille og helst smøre på litt kontaktfett.

 

Et siste tips er jording, Har du ikke jordet stikkontakt kan dette føre til problemet.

 

Håper dette hjelper.

 

Ivan

Lenke til kommentar

Har en AMD 3500+ @ 2550mhz, MSI K8N neo2 platinum, Geil pc3200 1 gig, Raptor disk å en til.

 

 

Har en del erfaring innen lydogbilde miljøet, men enda klarer jeg ikke fikse dette problemet.. har seff prøvd det meste med kabler etc.. men ingen løsning å finne..

 

Dette hovedkortet fekk jeg for kort tid siden.. pga det første jeg hadde (samme kortet) tok knekken etter jeg byttet en cpu vifte.

 

Etter jeg fikk dette kortet har jeg hatt en fæl "hssing" i bakgrunnen jeg ikke ser til å bli kvitt..

 

Kan jo ha med strømmen som den ene av dere sier.. men da burde jeg vell hatt det samme problemet med det andre kortet og?

 

Ser om eg finne ut noe ;)

 

Takker for alle tips å råd :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...