Gå til innhold

Rackskap - hvor få tak i?


Anbefalte innlegg

Går så smått med tanker om å flytte serveren over i et 4U rack kabinett.

Isåfall ønsker jeg meg også et eget rackskap å ha det i. Ser at f.eks. Netshop har et 7U til 2150,- .. Synes dog dette er vel mye for et lite skap? Dessuten skulle jeg gjerne hatt 8U evt 12U.

 

Finnes det noen steder de selger rimelige(re) rackskap?

 

Brukte skap er også av interesse, men har ikke sett noen på de vanlige bruktmarkedene. Konkursbo kanskje??

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Evt. kan du jo sjekke pisene på løse 19" skinner, er endel som kjører med sike festet i "vanlige skap" eller har montert de opp løst slik at de får en ramme

Joda, det er jo en mulighet. Men jeg ønsker meg først og fremst et skikkelig skap. Får heller vurdere løse skinner dersom det viser seg å bli for dyrt.

Lenke til kommentar
Norek, SMG osv har rackskap, men så små som du tenker på er sjelden vare. Så små er som regel ikke ment for servere heller, men routere, switcher osv.

 

Skal du ha rackskap tror jeg det er like greit å finne et gammelt brukt et du kan kappe opp, eller kjøpe et nytt til 5000-8000 tusen.(25-42U)

Til en liten 4U server eller to duger det jo med et lite skap. :).

Brukt skap er jo aktuelt, det var bare å få tak i det...

 

IBM har en modell som heter NetBay 11 som er et 11U kabinett, men det koster jo over 5000,-. Spørs om ikke NetShop sitt alternativ blir det beste likevel.

 

Takker for innspill.

 

PS: Hvis noen har tips om hvor man burde sjekke for evt brukte skap, sleng gjerne inn et innlegg.

Lenke til kommentar
Edit: Oooo! denne var pen! 12U  :yes:

La meg gjette hvorfor det ikke står oppgitt noen pris. :innocent:

Sikkert svinedyr. Sender en mail og spør.

 

Musikkracket kan jo være et alternativ, kanskje..

Vel, den tyske prisen ligger på rundt 450 - 500 euro, rundt 3500 - 4000 NOK.

Har sett flere 12U skap til opp mot 8000NOK hos norske forhandlere.

Rackskap koster faktisk så meget. Kanskje du skal droppe hele skapet og heller se etter noe vanligere 19" rackstativ istede.

 

Derfor jeg tenkte å foreslå det rack'et fra den musikkbutikken. Er jo ikke et rack påtenkt kun musikk. All 19" rack-hardware går i den, omså rackserver eller musikkting :)

 

Siden det ikke er bakplate slipper du å bekjymre deg for at kabinettet er for dypt. Men det har hele sider så det ser litt penere og mer ordentlig ut. Med den påtenkte glassdøren tror jeg oppsette kan bli pent :)

 

Om du finner pene rackstativer/halv-skap til rundt 1000 NOK, let me know - leter etter 8 - 12U selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...