Gå til innhold

Leter du etter et bra strategi spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann,

Jeg jobber litt med å få folk til å vite om et nytt strategi spill som heter Act of War: Direct Action. Grunnen til at jeg gjør dette, den er at jeg vil at dette spillet skal bli populært og få en del internett-spillere :)

Her er hva jeg skrev på noen andre forum(gidder ikke å oversette).

---------------------------------------------------------------------------------

(Topic: Are you looking for a new RTS game?)

If so, you certainly have come to the right place.

The game i want to tell you about is called Act of War: Direct Action, it's based on todays and modern warfare. The game has three factions - Task Force Talon, U.S Army and Consortium.

The graphics can't be complained about, the graphics looks a bit like Generals only it's prettier, more detailed - plainly beautiful.

The game concentrates on taking the good parts from classic RTS gameplay( i.e Red Alert and Generals playstyle) and improving some of it's aspects.

An interesting improvement/change is the resource aspect - like in other RTS games you collect resources from standard resource locations like goldmines/resource fields(in this case, oil derricks). Besides that you can capture and hold financial buildings like a Bank.

The new part here is that you can capture hurt/crippled troopers, capturing and holding these in a Prisoner Camp(Prisoners of War) gives you a steady income of resources.

People say this game has great potentional of becoming a popular online game.

Here's a couple of links to you who are interested in knowing more about this game :)

Official site:Act of War

Playable SP demo: Gamershell

Screenshots: Gamershell

Review(CVG, 84%): CVG

Review(IGN, 85%): IGN

--------------------------------------------------------------------------------

NB: Spillet kom ut i USA 15. mars, release for Europa er 18. mars :)

Endret av Sammeh
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, den 18. Mars kommer det flere gode spill. Selv kunne jeg gått til innkjøp av Resident Evil 4 , Brothers in Arms og Act of War, men det blir nok litt for dyrt. Act of War skal jeg i alle fall ha :)

Endret av Sammeh
Skrevet

Personlig vil jeg si at CC Generals er bedre etter å ha testet demoen.

Act of War har kun amerikanere, og med amerikanerne følger det med fly, Mange fly. Jeg mener heller ikke at grafikken lever opp til bildene. I tillegg tror jeg det kan bli veldig ensformig. Dette er min konklusjon etter å ha tatt det ene missionet som følgte med i demoen.

Skrevet

Jeg mener at demoen kunne vist mer hva spillet har å by på, du har bare tilgang til å bygge 2 bygninger og ikke en eneste ground unit(utenom infanteri). Og det med "bare amerikanere" tror jeg ikke stemmer, Consortium(den ene spillbare faksjonen) er en terroristgruppe drevet av olje sjeiker.

Skrevet

AoW fokuserer mer på infanteri enn andre modern warefare RTS spill gjør, siden mye av kampføringen foregår i byer kan jo infanteriet okkupere bygninger for ekstra beskyttelse og bedre sikt. Infanteriet brukes jo også til å okkupere banker for ekstra ressurser. Utviklerne har også sagt at spillet fokuserer mer på infanteri :)

Skrevet (endret)

Det stemmer, det er snakk om èn DVD.

Fikk spillet i dag, fant det på en lokal Spaceworld butikk(eneste positive med den kjeden er at de ofte selger spill med det første de får det på lager, selv om release datoen er èn dag eller to etterpå) for 399,-.

Spillet er utrolig bra, har spillt noen kamper på internett og det er veldig åpent for strategier. Det eneste jeg kan si er, ikke nøl hvis du er i tvil, spillet er helt klart verdt det :)

Endret av Sammeh
Skrevet

Skal teste spillet på plystreplystremåten i dag. Legger igjen feedback her=)

Hvis det lever opp til forventningene kjøper jeg det så klart.

Skrevet

Jeg kjører spillet på en p4 2.4 Ghz, 1024 ddr ram og Radeon 9800 XT - kjører spillet på høyeste detaljgrad og 1280x1024 og går helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...