Gå til innhold

Hvordan overklokke en P4 1,7GHz?


AL3X

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg overklokka en P4 1,7GHz..jeg har prøvd litt selv men alt jeg oppnår er høyere temp.

Hva gjør jeg galt?

Har forresten 256MB SDRam PC133...trenger jeg mer og/eller raskere ram for å få cpu'n til å yte max?

 

Fint hvis noen kunne svare meg ASAP!!

 

AL3X

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skjønner godt at han spør.

det er jo derfor vi er her!

 

skal ikke stå på utstyret man har tilgjengelig å overklokke med, det skal stå på viljen til å overklokke :razz:

 

om han vil overklokke, så skal vi hjelpe han til å få det til! (til en viss grad da) :smile:

 

hehe

Lenke til kommentar

Vel..det er ikke det at jeg ikke vet noen ting om overklokking..det er bare det at jeg ikke får det til på denne cpu'n..jeg har greid det på andre pc'r men ikke denne..som sagt så opplever jeg bare varme økning når jeg stiller på FSB'n.

Lenke til kommentar

sannsynligvis er det pga at du har en willamette kjerne....nå er det jo sant at de ikke akkurat er kjente for å være overklokkingsvennlige, men det SKAL gå å overklokke den!

 

 

hva mener du med at du ikke fikk noen økning?

fikk du stilt på fsb, så fikk du bare varme?

altså, fikk du stilt opp fsb er det jo greit, da HAR du overklokket :razz: uansett varme

 

hehe

 

men varmen er det da bare en ting å gjøre med, bedre kjøling :smile:

Lenke til kommentar

Okey..men jeg bruker CPUId (eller hva det heter) for å sjekke hastigheten..men jeg merket ikke noen forskjell..den steg bare med 0.5 eller no sånt, og det er ikke akkurat sånt jeg er ute etter.

Jeg har hørt om folk som har fått cpu'r på 1,7GHz til å kjøre på over 2GHz, bare skjønner ikke hvordan jeg skal få det til, uten å svi av hele greia. *er litt forvirra* :S

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg kjører min på 1700@2040. Det gåkke helt stabilt, men det som er så dritt er at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal kunne få den høyere.

De folka på overclockers.com har fått den opp i 2,4 med det samme kortet som jeg har, men jeg får den overhodet ikke over 2040, selv om jeg har voltmodda prosessoren så mye som det går.

Lenke til kommentar

hei!

 

kjørte min p4 w 1700@2006mhz en stund med pc 100 sd ram..så ram'n bremser hvertfall ikke deg :smile:

 

tror du har fått en lite overklokkingsvillig cpu jeg :sad:

tror jeg burde greie mer enn 2006mhz med min..bare jeg får pc 133 ram så av good kvalitet :razz:

da blir det klokking ja..hehe :wink:

 

men men..

 

wilemette kan overklokkes :grin:

 

hilsen cool_boy :grin:

Lenke til kommentar

hei!

 

kjørte min p4 w 1700@2006mhz en stund med pc 100 sd ram..så ram'n bremser hvertfall ikke deg :smile:

 

tror du har fått en lite overklokkingsvillig cpu jeg :sad:

tror jeg burde greie mer enn 2006mhz med min..bare jeg får pc 133 ram så av good kvalitet :razz:

da blir det klokking ja..hehe :wink:

 

men men..

 

wilemette kan overklokkes :grin:

 

hilsen cool_boy :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...