t_olsen_82 Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 bruker en router hjemme for å få trådløst internet til 3 pcer. når jeg skal linke pcen min med en annen pc utenom mitt nettverk. må jeg da åpne en port i routeren? er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg enkelt kan gjøre det? og det nytter ikke å hevise til en link med en engelsk bruksanvisning.. for det får jeg ikke til uansett... det samme gjelder forøvrig dc++ for å være aktiv bruker må man skrive ip adresse og en eller anne Port.. hvordan kan man åpne en slik og evt ¨få oversikt over ledige porte osv.. er litt blåst på dette område... takk for gode råd!
miCro Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg har 614+ router fra d-link, og jeg gjorde følgende for å åpne porter til dc++: Først åpnet jeg "Mine nettverkssteder" og valgte "Vis ikoner for Upnp-enheter i nettverk" fra feltet på venstre side. Jeg fikk nå opp et ikon som heter "D-Link Router", denne dobbeltklikket jeg på og den åpnet seg så i Firefox. Jeg valgte deretter fanen "Advanced". Her lagde jeg en ny "virtual server" tilegnet dc++ med følgende skrevet inn i valgboksene: - Name: Dc++ - Privat IP: Her skrev jeg min datamaskins ip på nettverket. Den finner du slik: Start > Kjør > Skriv: cmd. I det nye vinduet som kommer opp skriver du "ping (din maskins navn)" - Protocol Type: Both - Private Port: Her skriver du inn porten du skal åpne, f. eks. 6000 - Public Port: Skriv inn samme port du valgte over. - Schedule: Velg: Allways Deretter velger du apply. Vet ikke om det er samme fremgangsmåte for din router, men du kan jo prøve?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå