.tomf Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 (endret) Noen som har informasjon, liten guide å komme med? Info om forskjellige raser og klasser, helst laget av dere. Post det her. Sitter og venter på mitt eksemplar av Morrowind GOTY, etter all den skryten jeg så i en annen tråd her, så måtte jeg jo bestille meg et eksemplar. Men, Morriwind høres litt avansert ut, så jeg må lese litt om det. Som sagt ovenfor, helst noe dere har laget og ikke noe engelsk vrøvl. Etterhvert som dere legger til gode guider, som jeg tror kommer til å hjelpe meg, så legger jeg dem her. Hvis dere orker og skrive noe da. The basics (Av ProZaC) Det er tre måter å spille på; du kan være fighter, tyv eller trollmann. Vanskelighetsgraden er lettest med fighter, middels med tyv og vanskelig med trollmann. Rasene som duger til fighting er Redguard, Imperial, Nord og Orc. De er så godt som rene fightere alle sammen, og Redguard er best. Skal du leke tyv, bør du ta Khajiit og Wood Elf, kanskje Argonian også (usikker på denne). Den beste her er Khajiit, men beast races (Khajiit og Argonian) kan ikke bruke boots eller lukkede hjelmer. Skal du spille som trollmann, kan du bruke Breton, High Elf eller Argonian. Vet ikke hvem som er best, men jeg anbefaler ikke å spille som trollmann hvis du er nybegynner. Jeg har unnlatt å nevne Dark Elf her, siden de egentlig er en blandingstype. De passer like godt/dårlig til alt, men de er ikke über i noen av områdene. Sjekk forresten sticky'en min for mange bra mods som du bør ha fra starten av, spesielt Better Bodies og Better Faces. La oss si at du skal spille som fighter. Jeg ville hatt Strength og Endurance som favourite attributes, og som major skills i hvert fall Long Blade, Block og Heavy eller Medium armor (anbefaler Heavy). Som minor skills (eller som major, spiller ingen rolle, eneste som er forandret er hvilken level skillsene er når du starter; major skills får litt mer bonus enn minor) kan du bruke Marksman (jeg liker å alltid ha en ranged attack av en type) og Armorer (kjekt å kunne reparere dine egne våpen). Speechcraft og Mercantile er også bra og ha. (Av fargoth) I begynnelsen av Morrowind ville jeg ikke startet med å kaste meg ut i den ville verden, da dette kan resultere i død å fordervelse. Snakk heller med folk, og finn/stjel ting som du selger til de forskjellige kjøpmennene runt om i byene. Jeg ville også tatt silt-strideren til noen av de store byene, for å bli kjent med verden og dets fasiliteter. Når du føler seg mer komfortabel med hvordan spillet og verdenen fungerer, kan du kjøpe deg et våpen og en rustning, og lave ut i den vakre naturen. Husk å save ofte, gjerne med bruk av quick save knappen! (F5) Ofte kan det være lurt å save før du eventuelt gjør noe du kansje kan angre på, som å stjele noe, eller prøve å drepe en person. Hvis du vil gjøre qouests, snakk med personer i byene, og les hva de har å si, da de som oftest gir deg ganske klare svar på hva som befinner seg hvor. Jeg har spilt siden Morrowind kom ut, og jeg har enda ikke gjort en ting av mainquesten, så for al del, ikke hast, for Morrowind er så mye mer! Et hett tips er å få deg et hus. Dette gjøres ved å brutalt slakte eieren av det huset som måtte falle i smak, for deretter å flytte in. Et hus fungerer (for meg) som et sted jeg kan returnere til, og legge fra meg ting jeg finner/røver på mine ferder ut i verden. Prøv å finne en "mark" og en "recall" amulett, og sett mark et valgfritt sted (i huset ditt hvis du har det). Når du da bruker recall, teleporteres du tilbake der hvor du kastet mark, og du slipper da og gå den (vanligvis) lange strekningen for å komme hjem. Et godt råd kan være å velge the tower i begynnelsen (tror det er det som gir open 50pts on touch), for da kan du låse opp dører som er låst, og som du ikke har nøkkel til. Et par småhete nybegynner tips: Med en gang du har fått dine papirer, og skal ut i byen, robb hele stedet der du går forbi, før du fortsetter for å godkjene dine papiper. Etterpå kan du selge dette til Arille (traderen i Seyda neen) Med en gang du kommer ut i Seyda Neen, gå rett frem, og åpne døren som er rett over døren du kom ut fra, med magien du fikk da du valgte "the tower". (Pass på at vaktene ikke ser deg, save derfor før du bruker magien på døren) Inne der er det et par kasser og tønner, som inneholder diverse ting. Save, sjekk at ingen ser deg, og rundstjel hele kåken. Selg deretter tingene dine til Arille, og nyt dine raske slanter. Sjekk tårnene i Balmora, i det ene ligger det et sverd oppe på en hylle, som heter "The Sword Of White Woe". Dette er et ganske bra sverd, som du burde plukke med deg. En liten notis er at en vakt vokter sverdet, så du må finne ut hvordan nettop ->du<- vil løse den situasjonen. (det er det som er så bra med Morrowind). Beklager for et heller rotete inlegg, jeg håper du koser deg med Morrowind, og lykke til. Og for al del, bare spør her hvis det er noe du lurer på, jeg er sikker på at en av alle oss vil hjelpe deg Endret 17. mars 2005 av TomFu
MiSP Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Det finnes VERDENER av informasjon om alt mulig om Morrowind på nett - Google is your friend! Kan se om jeg får opp noen linker her når jeg får tid. Du finner ikke så mye på norsk, men skal du spille Morrowind, så bør du lære deg engelsk like godt først som sist uansett! (Så innlegget din i en annen tråd)
.tomf Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Skrevet 15. mars 2005 Kan engelsk ganske godt, men er så kjedelig og lese engelsk, går så mye tregere enn norsk :/
stoltz Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Har en hel hau med linker jeg Men norsk...? nei det var litt verre Lett å finne noe på google
.tomf Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 (endret) Men kan noen her komme med litt info om de forskjellige rasene, slik jeg har forstått det, så er rasene flinke til forskjellige ting. En rase er god til magi, en er god til å slåss med sverd og sånt, etc. Eller litt nybegynner info, hva du må passe på og sånt. Edit: Evt. link til en god side, med mye info og god oversikt. Var innom noen sider igår, men dessverre dårlig oversikt, lite info og den lille infoen som var der om raser etc. var ikke så hjelpsomt. Endret 16. mars 2005 av TomFu
MiSP Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 (endret) Her er en guide til alle rasene (menyen til høyre). The basics: Det er tre måter å spille på; du kan være fighter, tyv eller trollmann. Vanskelighetsgraden er lettest med fighter, middels med tyv og vanskelig med trollmann. Rasene som duger til fighting er Redguard, Imperial, Nord og Orc. De er så godt som rene fightere alle sammen, og Redguard er best. Skal du leke tyv, bør du ta Khajiit og Wood Elf, kanskje Argonian også (usikker på denne). Den beste her er Khajiit, men beast races (Khajiit og Argonian) kan ikke bruke boots eller lukkede hjelmer. Skal du spille som trollmann, kan du bruke Breton, High Elf eller Argonian. Vet ikke hvem som er best, men jeg anbefaler ikke å spille som trollmann hvis du er nybegynner. Jeg har unnlatt å nevne Dark Elf her, siden de egentlig er en blandingstype. De passer like godt/dårlig til alt, men de er ikke über i noen av områdene. Sjekk forresten sticky'en min for mange bra mods som du bør ha fra starten av, spesielt Better Bodies og Better Faces. La oss si at du skal spille som fighter. Jeg ville hatt Strength og Endurance som favourite attributes, og som major skills i hvert fall Long Blade, Block og Heavy eller Medium armor (anbefaler Heavy). Som minor skills (eller som major, spiller ingen rolle, eneste som er forandret er hvilken level skillsene er når du starter; major skills får litt mer bonus enn minor) kan du bruke Marksman (jeg liker å alltid ha en ranged attack av en type) og Armorer (kjekt å kunne reparere dine egne våpen). Speechcraft og Mercantile er også bra og ha. Huff, dette ble mye på en gang, sikkert litt rotete óg... Men uansett, lykke til med spillet! Forresten, du trenger ikke å bruke noen av rasene her... Personlig bruker jeg Ryukaissen! Endret 16. mars 2005 av ProZaC
HMaster Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Ingen grunn til å se seg blind på de 3 hovedtypene. Det finnes mange forhåndsdefinerte typer, men det er i grunn like greit å mekke seg sin egen blandingstype. Morrowind er ikke et spesielt vanskelig spill, når det kommer til å levle og banke dyr og slikt, så velg skill du synes virker praktiske selv.
BennyB9 Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 morrowind kan se litt dødt ut med en gang men gi det en sjanse for det er best! synd jeg er lei det
.tomf Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 (endret) Har ikke fått spillet ennå(GOTY). Men, var en tur innom http://www.morrowind.com/downloads/updates_patches.htm og så på patchene. Hvilken av de skal jeg installere? Og de Bloodmoon og Tribunal tilleggspakkene som legger til nye områder. Hvordan funker det? Legger det til områdene til originale Morrowind, eller blir det liksom Morrowind: Tribunal eller Morrowind: Bloodmoon? Edit: Btw, takk ProZaC, den lille guiden din hjalp meg veldig. Hadde bestemt meg for magicer fra starten jeg leste spillet og det står jeg fortsatt, selv om de kan være vanskelig, så jeg tar nok en av rasene du sa som var gode til magi. Endret 16. mars 2005 av TomFu
MiSP Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 (endret) Btw, takk ProZaC, den lille guiden din hjalp meg veldig. Hadde bestemt meg for magicer fra starten jeg leste spillet og det står jeg fortsatt, selv om de kan være vanskelig, så jeg tar nok en av rasene du sa som var gode til magi. Jaja, lykke til, men hvis du går fort lei, så for all del ikke slutt å spill det, prøv heller med en annen type! Jeg kan ikke med GOTY-edition, men hvis du får en CD med hvert spill må du FØRST installere Tribunal, SÅ installere Bloodmoon. Når du starter spillet opp, står versjonen nederst til venstre i hovedmenyen. Den siste versjonen (ihvertfall med Bloodmoon) er v1.6.1820, hvis du har installert Bloodmoon og har et lavere versjonnummer så for all del installer patchen (Morrowind har EN veldig dum ting, det er FULLT av bugs, lagre ofte ). Begge expansions legger til nye områder. Tribunal legger til et område som ikke er på Morrowind-kartet, men derimot i hovedstaden i Tamriel ("landet" eller kontinentet Morrowind befinner seg på, se kart): Morrowind ligger helt oppt til høyre, og øyen Vvardenfell, som spillet foregår på, er bare en del av Morrowind. Solstheim derimot er en ekstra øy som blir lagt til litt nordøst for Vvardenfell. Edit: Hmm, jeg har alltid trodd at Mournold (som Tribunal legger til) var i Cyrodiil, men ifølge kartet er det visst rett sør for Vvardenfell... Endret 16. mars 2005 av ProZaC
.tomf Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Skrevet 17. mars 2005 Så jeg trenger bare den nyeste Bloodmoon patchen? Btw, jeg får spillet sannsynligvis i morgen.
.tomf Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Skrevet 17. mars 2005 *Bump* Haster, fikk spillet nå, og skal spille snart, men vil helst begynne med et fullt oppgradert spill. Så svar fort, hvis dere er greie.
stoltz Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Det står ovenfor...^ Installer først Morrowind, så Tribual og Bloodmoon tilslutt. Du trenger å installere alle...
.tomf Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Skrevet 17. mars 2005 (endret) Det står ovenfor...^ Installer først Morrowind, så Tribual og Bloodmoon tilslutt. Du trenger å installere alle... Der sto det hvilken rekkefølge man skulle innstallere spillet, hvis man fikk dem i hver sin cd. (Fikk de i hver sin cd, sjekket nå. Men jeg lurer på hvilke patcher jeg skal installere, om jeg må installer både Tribunal og Bloodmoon patchen, eller om jeg trenger å installere en av patchene ettersom jeg har begge de(GOTY). Har begge de nyeste patchne, Trbunal og Bloodmoon. Endret 17. mars 2005 av TomFu
stoltz Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 (endret) Akkurat det hakke jeg så god erfaring med Lykke til i spillingen. (jeg måtte nettop starte på nytt fordi jeg hadde drept en viktig person.) Edit: Leif... Endret 17. mars 2005 av UGK
Gromle Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Sjekk hvilken versjon av spillet du har. Og les readme'en til patchene. Der vil nok stå om du trenger å installere en eller begge patchene. Mener å huske at jeg kun installere patchen til Bloodmoon.
MiSP Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 (endret) Men jeg lurer på hvilke patcher jeg skal installere, om jeg må installer både Tribunal og Bloodmoon patchen, eller om jeg trenger å installere en av patchene ettersom jeg har begge de(GOTY). Har begge de nyeste patchne, Trbunal og Bloodmoon. Jeg HAR faktisk skrevet det Hvis du ikke har v. 1.6.1820, så installer den patchen. Det er bare én patch (i to versjoner, du skal vel ha European). Endret 17. mars 2005 av ProZaC
.tomf Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Skrevet 17. mars 2005 (endret) Hmm, dette var et veldig komplisert spill, finner jo ikke fram. Og trollmann er vanskelig, tror jeg skal lage meg en ny en. En kriger. Edit: Btw, veldig lett å stjele, bare ta det du vil, hvis ingen ser deg. Snedig på våpenbutikker. Endret 17. mars 2005 av TomFu
fargoth Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Først av alt, gratulerer med et godt spillvalg! I begynnelsen av Morrowind ville jeg ikke startet med å kaste meg ut i den ville verden, da dette kan resultere i død å fordervelse. Snakk heller med folk, og finn/stjel ting som du selger til de forskjellige kjøpmennene runt om i byene. Jeg ville også tatt silt-strideren til noen av de store byene, for å bli kjent med verden og dets fasiliteter. Når du føler seg mer komfortabel med hvordan spillet og verdenen fungerer, kan du kjøpe deg et våpen og en rustning, og lave ut i den vakre naturen. Husk å save ofte, gjerne med bruk av quick save knappen! (F5) Ofte kan det være lurt å save før du eventuelt gjør noe du kansje kan angre på, som å stjele noe, eller prøve å drepe en person. Hvis du vil gjøre qouests, snakk med personer i byene, og les hva de har å si, da de som oftest gir deg ganske klare svar på hva som befinner seg hvor. Jeg har spilt siden Morrowind kom ut, og jeg har enda ikke gjort en ting av mainquesten, så for al del, ikke hast, for Morrowind er så mye mer! Et hett tips er å få deg et hus. Dette gjøres ved å brutalt slakte eieren av det huset som måtte falle i smak, for deretter å flytte in. Et hus fungerer (for meg) som et sted jeg kan returnere til, og legge fra meg ting jeg finner/røver på mine ferder ut i verden. Prøv å finne en "mark" og en "recall" amulett, og sett mark et valgfritt sted (i huset ditt hvis du har det). Når du da bruker recall, teleporteres du tilbake der hvor du kastet mark, og du slipper da og gå den (vanligvis) lange strekningen for å komme hjem. Et godt råd kan være å velge the tower i begynnelsen (tror det er det som gir open 50pts on touch), for da kan du låse opp dører som er låst, og som du ikke har nøkkel til. Et par småhete nybegynner tips: Med en gang du har fått dine papirer, og skal ut i byen, robb hele stedet der du går forbi, før du fortsetter for å godkjene dine papiper. Etterpå kan du selge dette til Arille (traderen i Seyda neen) Med en gang du kommer ut i Seyda Neen, gå rett frem, og åpne døren som er rett over døren du kom ut fra, med magien du fikk da du valgte "the tower". (Pass på at vaktene ikke ser deg, save derfor før du bruker magien på døren) Inne der er det et par kasser og tønner, som inneholder diverse ting. Save, sjekk at ingen ser deg, og rundstjel hele kåken. Selg deretter tingene dine til Arille, og nyt dine raske slanter. Sjekk tårnene i Balmora, i det ene ligger det et sverd oppe på en hylle, som heter "The Sword Of White Woe". Dette er et ganske bra sverd, som du burde plukke med deg. En liten notis er at en vakt vokter sverdet, så du må finne ut hvordan nettop ->du<- vil løse den situasjonen. (det er det som er så bra med Morrowind). Beklager for et heller rotete inlegg, jeg håper du koser deg med Morrowind, og lykke til. Og for al del, bare spør her hvis det er noe du lurer på, jeg er sikker på at en av alle oss vil hjelpe deg
.tomf Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Skrevet 17. mars 2005 Takk, skjønte første gangen jeg spilte spillet at det kunne være snedig å rundstjele kåken før du dro, men det med "the tower" visste jeg ikke. Må man gjøre den questen som man blir tildelt på begynnelsen? Eller kan man bare drite i det, og begynne med andre quests?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå