Gå til innhold

RSS feed med TV-programmet for i dag.. :D


Anbefalte innlegg

Finnes det et sted hvor jeg kan skaffe en RSS feed som gir meg feed på TV programmet den dagen på kanaler jeg selv bestemmer?

 

Har lett rundt selv, men ikke funnet noe. Finner bare nyhets-RSS-feeder hos for eksempel NRK og TV2..

 

Håper på svar :D

 

Jon

 

PS: Riktig kategori?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg sendte en mail til teknisk ansvarlig i VG for å spørre om de hadde mulighet å lage en RSS-feed med dagens TV program, min mail og svaret følger:

 

 

Heisann, jeg tror dette er ritig mailadresse å kontakte ettersom du står som teknisk ansvarlig hos VG. Det jeg lurer på er om du/dere har mulighet til å lage en RSS-feed til dagens TV-program som automatisk oppdaterer >seg. Jeg har lett rundt og ser at dere har flere nyhets-RSS feeder, men >ingen med dagens TV-program. Jeg har heller ikke lyktes å finne en slik >feed noe annet sted heller.

 

Vennlig hilsen : Jon

 

 

Hei Jon,

 

Dagens TV-program (herved kalt TV-feed), vil nok ikke med det første bli tilgjengelig i RSS/Atom format. Hovedgrunnen til dette er at TV-feed koster fryktelig mye penger. De fleste vil derfor forbeholde seg "retten" til å vise dette i ett format der de kan tjene penger på det (Les: webside med annonser).

Hvis feeden ligger strukturert, slik den gjør i ett RSS format, vil det være for enkelt for andre å vidreformidle denne informasjonen uten lov Det er ikke umulig å hente ut innholdet på HTML sider, men det er noe mer teknisk komplisert, og de som gjør det har da kanskje mer en anelse om at det de gjør ikke er "riktig".

Folk undres over at TV-feed koster penger, men sannheten er at det ikke er en liten jobb å hente inn program ifra 75 TV-kanaler (antall kanaler i en ny feed som kommer på VG Nett snart), legge til beskrivelse® og stadig oppdatere dette etter forandringer i sendeskjemaet. Før var det 2 firmaer i norge som gjorde dette (NTB og Universum), men nå er det bare ett (Universum) firma. Dette har vel heller ingen heldig virkning på pris, da vi ikke snakker titusner av kroner, men i hundretusener kroners klassen.

Håper dette var svar nok, selv om det ikke var det svaret du ønsket.

 

Mvh

Anders Berg

Sys.adm

VG Nett // www.vg.no

 

Ser ikke ut som om det kommer en slik feed med det første :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...