Gå til innhold

Spm til PHP-guruer der ute!


Anbefalte innlegg

Jeg har et lite prosjekt på gang som går noenlunde som dette. Hvordan vil forresten prosjektet mitt være etisk og moralsk?

 

Jeg har planer om et lite program som enkelt å greit skal gå gjennom en løkke.

For hver gang den går igjennom en løkke skal den hente et postnummer fra en MySQL-database, hente navnet på poststedet, og sende den til en epostadresse.

 

Trickset er at det skal den gjøre over la oss si en 24 timers periode, og avsenderadressen skal også være forskjellig slik at det ikke skal være mulig å blokkere ved hjelp av en enkel antispamregel.

 

I tillegg skal det også sendes ved ujevne tidspunkt. Noen ganger 10 ganger i timen, og noen ganger mer eller mindre.

 

Innholdet skal også endres slik at det ikke er mulig å blokkere pga innhold.

 

Dette er ingen "kriminell" handling. Dette er bare et forslag til en mulig praktisk spøk jeg har planer om å gjøre mot en veninne. Samtidig får jeg litt programmeringstrening ut av det. Og det er jo alltid kjekt.

 

Er det noen som har et forslag til hvordan jeg kan gjøre dette? Det er vel mulig å bruke mail() funksjonen i PHP på en eller annen måte? Jeg har en webserver jeg kan kjøre dette fra.

 

Nå kommer det litt på reaksjonene her inne om jeg skal gjøre dette eller ikke. Dette skal kun generere kanskje 1200 mail i løpet av et døgn eller noe, slik at dette blir ikke så voldsomt. Dette er en liten fantestrek i form av henv pga en praktisk spøk som ble gjort mot meg.

 

Hadde vært kjekt med tilbakemeldinger i form av reaksjoner og / eller tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det en idiotisk ide da? Syntes det er en ganske bra ide. Noe som gir meg litt igjen for å gjennomføre. For jeg er ikke ekspert på PHP, og får sikkert litt utbytte av å gjøre noe sånt.

 

Selfølgelig er det bedre ting å bruke hodet på. Men det er jo litt morsomt da. Morsommere enn å gjøre noe "fornuftig" for å si det sånt.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det en idiotisk ide da? Syntes det er en ganske bra ide. Noe som gir meg litt igjen for å gjennomføre. For jeg er ikke ekspert på PHP, og får sikkert litt utbytte av å gjøre noe sånt.

 

Selfølgelig er det bedre ting å bruke hodet på. Men det er jo litt morsomt da. Morsommere enn å gjøre noe "fornuftig" for å si det sånt.

Det er noe av grunnen til at vi har så mange spammere, hackere og virusmakere også, fordi de finner slikt "morsomt". Jeg sier ikke at du er noe av dette, men en kan aldri vite :!:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke det. Selfølgelig kan du aldri vite det. Men hvis jeg hadde vært ute etter å gjøre noe dritt finnes det et tonn med verktøy der ute som jeg kunne brukt i stedet for.

 

Istedet velger jeg å bruke litt tid på en litt avansert form for praktisk spøk, men en spøk som jeg kan ha litt glede av å lage i stand.

 

Andre forslag som ikke nødvendigvis innebærer bruk av data mottas med takk...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...