Gå til innhold

Audigy vil ikke installere seg etter formatering


Anbefalte innlegg

Jeg formaterte nettopp, og la inn winXP SP1, og alt det vanlige.

Helt til jeg kom til lydkortet, som er et Soundblaster Audigy2.

Når jeg forsøker å legge inn driveren, får jeg erroren:

"Setup could not detect any Soundblaster card on your system"

 

noen som vet en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Soundblaster-kortene må takes ut av maskinen mens man setter opp Windows (på nytt). Du har egentlig bare en god utvei; (formatere og) sette opp på nytt (etter soundblaster-boka)....... ;)

Kan det være derfor jeg har problemer med at lyden "henger" når jeg spiller?

Hadde ikke noe problem før reinstall.....

Lenke til kommentar
Kan det være derfor jeg har problemer med at lyden "henger" når jeg spiller?

Hadde ikke noe problem før reinstall.....

Det er skrevet masse på nettet om dette...

Jeg forklarer enkelt: Det blir totalt kaos med drivere under windows-setup hvis kortet står innmontert. Drivere som er kommet feil er "umulig" å fjerne, og blir "iveien" når soundblaster sine kommer.

Så knytter soundblaster til seg intil 2 IRQ-er..........

Det blir bare hakking, lagging og det som verre er (bluescreen osv).

 

Før S-blaster (eller andre) blir montert skal BIOS være riktig instillt og Windowsinstallasjonen være ren. Så må BOKA følges 110% , dvs: hvis man har vært "for snar" så formater!

 

Det er mange nok grunner alikevel til at ting hakker og lagger om ikke en unøyaktig setup skal være grunnen.....

Lenke til kommentar
ok takk, men jeg har et nForce lydkort som automatisk installerer seg når jeg legger inn mainboard drivere, hva skal jeg gjøre med det?

Du trenger ikke installere lyd-driveren, bare luk av for sound under installasjon.

 

Men hva har det med problemet ditt å gjøre? Har selv hatt problemer med Audigy ved nyinstallasjon. Fant ut at man må installere DirectX 9 først, deretter programvaren for lydkortet. Men det beste er jo selvfølgelig å ta ut kortet før formattering.

Lenke til kommentar

Har det samme lydkortet selv.Mekket sammen en ny pc for noen dager siden,satte i Audigy kortet før jeg la inn windows.Lyden min er grei,men det det lagger sykt i online spil (medal of honor).Kan det være noe med lydkortet å gjøre?Er ingen feil med linja.Telenor har sjekket den og jeg har fått nytt modem.

Lenke til kommentar

Ser ut som det er vanlig med Audigy ja.

Jeg formaterte for et par dager siden og gjorde alt ferdig før jeg satt inn kortet men det er fortsatt galt. prøvde å fjerne det igjen og bruke lydkortet på HK men er ikke bra enda... bah.

Begynner å lure på om det kan være skjermkortet som er noe kokko... (Asus6600GT)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...